חגיגת המשפחות לעומת האיפוק בחדר ההלבשה: מאחורי הקלעים על הערב הגדול של מכבי תל אביב

הצהובים עלו ל-0:1 בסדרה על פנאתינייקוס, אבל לא יצאו מגדרם • למרות שהיו אלו שניסו לחגוג את ההישג, השחקנים נשארו מרוכזים: "היינו באותה סיטואציה בשנה שעברה והפסדנו. צריך לסיים את העבודה"

ווייד בולדווין עולה לחימום באואקה וזוכה לקבל פנים חמה מאוהדי פנאתינייקוס

בניגוד מוחלט לניצחון 87:91 הגדול שהשיגה מכבי תל אביב אמש (שלישי) באואקה על פנאתינייקוס במשחק הראשון של סדרת רבע גמר הפלייאוף ולשאגות השמחה והחגיגות המאולתרות של כמה מאנשי הנהלת הצהובים ומשפחותיהם, דווקא חדר ההלבשה היה שקט ורגוע בהרבה ביחס למה שניתן לצפות לאחר משחק זה.

בכל שיחה עלתה וחזרה החוויה הכואבת של הצהובים מההפסד בסדרה למונאקו בפלייאוף היורוליג בעונה שעברה, שחלק גדול מבסיס הסגל נכח בו. לכן דווקא בולדווין, השחקן האמוציונלי ביותר בסגל של עודד קטש שמר על איפוק לא אופייני. "היינו בסיטואציה זהה לפני שנה בדיוק במונאקו והפסדנו לבסוף את הסדרה. עשינו את העבודה במשחק הראשון ועכשיו עלינו להתכונן ולנסות להשיג ניצחון נוסף מחר".

במשך דקות ארוכות לאורך הערב התמונה לא הייתה אופטימית עבור הצהובים, שרדפו אחר המארחת באואקה הרועש והגועש. אולם, כפי שהוכיחה פעמים רבות לאורך העונה, מכבי תל אביב של עונת 2023/24 היא קבוצה עם אופי שאין להספיד אותה עד אשר המשחק לא נגמר. הצהובים לא התרגשו מפיגור דו ספרתי, ראו את בולדווין נפצע ברגלו ויורד לספסל בתחילת הרבע הרביעי ולא שב עוד לשחק, אך פעם נוספת מצאו דרך להשיב מלחמה ולצאת עם הניצחון בזכות רבע רביעי דומיננטי (17:28) שהיה כולו בשליטה צהובה בהובלת בונזי קולסון ולורנזו בראון, שהיממו את יושבי האואקה.

ריברו עוצר את לסור. מכבי מצאה פיתרון לכל דבר, צילום: אי.פי.אי

האופי המיוחד של הקבוצה נבנה לאורך חודשי העונה והחיבור בין השחקנים נרקם הרבה בשל הנסיבות שאילצו את הקבוצה לנדוד מחוץ לישראל. "האחדות שלנו הובילה אותנו להצלחה, כי העסק הזה היה יכול להתפרק לנו מאוד בקלות. בשנה כזאת היה יכול להיות מאוד פשוט לשחקנים לוותר, לקום וללכת, למצוא תירוצים למה אנחנו נכשלים, אבל הקבוצה הזאת שונה. כל קבוצה אחרת הייתה מתפרקת", התייחס ג'וש ניבו לסוגיה בראיון מיוחד שקיים עם "ישראל היום" בתחילת השבוע.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"הניצחון הזה היה בעיקר מנטלי. זה קצת מבלבל כי עשינו ניצחון גדול מבחינת התוצאה אבל מבחינת הכדורסל זה לא היה היום הכי טוב שלנו. עשינו הרבה מאוד טעויות אבל נשארו במשחק וגילינו הרבה אופי. ידענו שאם נעשה את הריצה בזמן נוכל להפעיל עליהם את הלחץ וזה מה שקרה", שיתף בסיום מתחושותיו עודד קטש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר