דעה | מכבי חיפה התנפצה מול הבונקר הכתום | ישראל היום

שלישי, אוקטובר 22, 2019 - 08:29

מכבי חיפה התנפצה מול הבונקר הכתום

1. מכבי חיפה רוצה העונה להיות הצלע השלישית במאבק האליפות לצד השתיים הכמעט קבועות בשש השנים האחרונות - מכבי ת"א והפועל ב"ש. ניצחון על בני יהודה ואבוקסיס, שאמללו קשות את חיפה בשנים האחרונות, היה מבהיר שהשנה דברים נראים אחרת בכרמל. 
מרקו בלבול עלה במערך של 4:3:3, כששרי מאחורי רוקאביצה ושני האקסים הטריים של בני יהודה, אשכנזי וחזיזה, עלו בהרכב. מוחמד עוואד פתח בכנף ימין, מה שהשאיר את ווילדסחוט על הספסל. אבוקסיס המשיך לשחק עם חמישייה אחורית, אבל בניגוד למשחקים הקודמים, שינה את מבנה הקישור ממשולש לקו ארבע והציב את מוחמד גאדיר כחלוץ יחיד. הסיבה העיקרית לשינוי היתה עצירת משחק האגפים של חיפה.
חיפה שלטה לחלוטין במשחק, אבל התקשתה לפרוץ את המערך הצפוף של הכתומים. עוואד נעלם באגף והיה רחוק מהאירועים, חזיזה לא היה חד, רוקאביצה כמעט ולא נגע בכדור ואשכנזי לא מצא שטחים ריקים כדי לעשות אליהם את תנועות העומק שלו. היחיד ששיחק בקצב אחר היה שרי, שכל מהלך התקפי טוב של חיפה (לא היו רבים כאלה) עבר דרכו. היכולת של שרי לשנות קצב אחרי שחרור המסירה, זריזות הרגליים שלו והמחשבה המהירה לעומק, הם דברים שמעטים בליגה שלנו, אם בכלל, מסוגלים לתת. 
חיפה שיחקה בצורה שבלונית ושיחקה לידיו של אבוקסיס, שהמומחיות שלו היא להעמיד קבוצה צפופה שמקטינה שטחים, חונקת את היריבה ויוצאת למעברים. אחרי 62 דקות בלבול הבין שאם ימשיך ככה, אין לו תאוריה לשער, אז הוא הכניס את שועה, עבר לשני חלוצים פלוס שרי, חיפה התחילה לשחק התקפה וחגגה את שער הבכורה של הזר הכי איכותי שנחת פה בשנים האחרונות - צ'ארון שרי. 
חיפה נראתה בדרך לניצחון, אבל טעות קשה של חיימוב אפשרה לאבוקסיס להמשיך את הרצף החיובי מול חיפה. הסגל של חיפה מלא פוטנציאל, אבל פחות איכותי הגנתית (לפחות עד שסיינסברי יכנס לעניינים) ובעמדת השוער.
2. מכבי ת"א הגיעה לאשדוד והצליחה להיצמד לב"ש לפני משחק העונה. מבחינה הגנתית, מכבי המשיכה להיראות נפלא כשרביעיית ההגנה ודן גלזר שוב הוכיחו שהם הטובים בליגה ומנעו מאשדוד אפילו להגיע לאזור המשוער של טננבאום. מצד שני, ברגע שמיכה נסגר, מכבי נטולת רעיונות התקפיים לחלוטין. היא לא מייצרת מספיק בידודים, אין לה שחקני אחד על אחד, אין לה חלוץ משמעותי (בלקמן הוא ממש לא כזה) ושלישיית הקישור לא מצטיינת בתנועות עומק. 
אז נכון שמכבי מייצרת תחושה שבליגה שלנו היא לא תספוג לעולם, אבל גם מלאכת ההבקעה הופכת משבוע לשבוע לקשה, ואם איביץ' לא ימצא לזה פתרון ומכבי לא תשיג שערים קלים, הליגה תמשיך להיות פתוחה לחלוטין.
 
לדעות נוספות של אורי אוזן