כל הכבוד לאגאדיר, שהתעלו על עצמם בקמפיין החדש. רמה גבוהה, באמת. למי שהצליח לפספס את סערת הרשת האחרונה, אף על פי שזה היה קשה, הרי מה שיוצג לפניכם: הכיתוב Rich Taste, "טעם עשיר", לצד תמונת חלקו התחתון של גבר שמובן שהוא זקן ועשיר, ולצידו אישה, בבגדים מינימליים, מאוד נהנית מקירבת פניה למפשעתו של הקשיש. אין שום זכר לאוכל בפרסומת.
אז טעמו של מי עשיר? של האישה, ואז היא בעצם "גולד דיגר"? או של הגבר, ואז היא בעצם זונה, סחורה שניתנת לרכישה? רגע, הם בכלל התכוונו לטעמו של ההמבורגר? אופס, שכחתי שזה חלק מהמשוואה.
הגולשים הגיבו בצורה מדהימה. מעבר לאינספור ממים שנעשו בנושא, רבים מהם לא פחות מגאוניים, הדירוג של אגאדיר בפייסבוק ירד מ־3.9 ל־1.3, כלומר בשני שלישים (איזה קטע, יותר מנתח האוכלוסייה שהם השפילו). כל גולש שנתן לרשת כוכבית אחת דרש שיפסיקו עם הקמפיין, ביקר או פשוט הבטיח לא לאכול את אחד ההמבורגרים שלהם לעולם.
במקום להתקפל, להתנצל ולנוס עם הזנב בין הרגליים, אגאדיר הסירו את האפשרות לדרגם בפייסבוק, ובמוצאי שבת הוציאו פרסומת נוספת. הפעם של קשיש מופלג במיטה עם אישה. הלוואי שהם התכוונו שנחשוב שהיא נכדתו, והיא כבר הולכת. "ארוחה עשירה במחיר שאפשר לישון איתו. לילה טוב!" התגאו באגאדיר לצד התמונה. דוגמה מרשימה להקשבה לקהל. כנראה הם לא זקוקים לכסף שלכם.
תגובות הגולשים היו אכן מרשימות, ועכשיו הזמן לעבור למישור המעשי: פשוט לא לאכול שם יותר. באגאדיר צריכים להרגיש את ההשפלה על עצמם. הם צריכים להבין שהיכולת לקרוא את הלך הרוח של הלקוחות חשובה מאוד בעת פרסומו של כל מוצר. הם בוודאי צריכים ללמוד לתקן ולא לתקוף חזרה את הקהל.
יש דבר כזה פרסום שלילי. סערות ברשת עובדות. כך, כשהציבור דרש שמחירי הקוטג' יירדו והפסיק לצרוך את המוצר הזה, מחיריו ירדו. אם הציבור יחליט שאינו מוכן לקבל את היחס הזה, יש לו הכוח לגרום למפרסמים וללקוחותיהם להפסיק אותו. יתרה מכך, ההחלטה לא לצרוך מוצר כשקיימים תחליפים זמינים רבים היא קלה אפילו יותר, ולכן את אגאדיר לא קשה להחרים. הם בסך הכל עוד מסעדת המבורגרים, פשוט תאכלו במקום אחר. בפעם הבאה שיתקוף אתכם הרעב, זיכרו שהם מזלזלים בכן ובכם ואינם זכאים לשקל מכספכם.
אסיים בפנייה נרגשת למי שתיכנן את הקמפיין המעליב הזה, ולכל מי שחושב להמשיך לפרסם את עצמו בצורה הזאת: תמו הימים שבהם שימוש ציני בנשים עבר בשקט. לא תוכלו עוד להציגן כבשר, לא תזכו להשתמש בסטריאוטיפים ארכאיים בשביל רווח, לא ייתנו לכם להציג מיניות מעוותת ומשפילה - כל אלה לא יעברו יותר. לצרכנים יש את כל הכוח להתוות מדיניות, ובעידן האינטרנט, כוחם של הצרכנים גדל ממש עם כל "share". למאבק הזה שותפים גברים ושותפות נשים, והם והן יפגעו לכם בכיס. הפרסומת הזאת אינה עשירה בטעם אלא סרת טעם. תתאימו את עצמכם לרוח התקופה. שנאת נשים זה כבר לא מגניב.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו