על הגודל ועל העובי כבר שמענו חודשים ארוכים כי ההדלפות עבדו וחשפו את המימדים החיצוניים, אבל לא את ההתקדמות הטכנולוגית: שני טלפונים בדור השמיני של אייפון, כשהפעם אפל מתיישרת עם המתחרים ומציעה מסכים גדולים, 4.7 ו־5.5 אינץ' - חריגה מהקומפקטיות שבה דגל סטיב ג'ובס המנוח.
אמש ראינו שמתחת למכסה המנוע מסתתר מכשיר חזק יותר מכל טלפון שראינו עד היום. סמסונג, היריבה העיקרית, לא ראתה מכירות גדולות של הדגם האחרון שלה, כי ההבדל בינו לבין קודמו היה לא כל כך משמעותי. כאן יש הפרש עצום, לא רק בגודל המסך, אלא גם בביצועים, ואפשר לצפות לגל גדול של שדרוגים ולהוזלה משמעותית של הדגם הקודם.
אנו מתמכרים למהירות, וברגע שמגבירים את המהירות ב־%50 זה מאוד משמעותי, מה גם שהעיבוד המהיר אינו זולל משאבי סוללה כמו בדור הקודם, אלא להפך, הסוללה שורדת עוד שעתיים, וזה אומר שאולי אפשר לגמור את היום בלי להתחבר לקיר.
סטיב ג'ובס יכול לנוח בשקט, כי המוצר החדש, הקטגוריה החדשה שחשף יורשו טים קוק, יעשה מהפכה גם בתחום המחשוב הלביש וגם בעולם השעונים. אפל אינה הראשונה שמשיקה שעון מקושר, אבל היא הראשונה עם שעון אינטואיטיבי, ידידותי, כזה שכל אחד יכול לרכוש.
כאן פריצת הדרך האמיתית, הגישה להמונים, האפשרות לקבל עושר טכנולוגי בלי חבלי לידה. מי שחשב על החיבורים של השעון, על התצוגות, על המעבר מסוג תצוגה אחד לאחר, עשה עבודה מצוינת. השעון הזה גם אינו יקר במיוחד, והוא יכול בהחלט לדחוף את המתחרים לשפר את המוצרים שלהם כדי שיהיה אפשר להשוות אותם ליכולות של אפל.
כמו תמיד, אפל מוכנה עם אפליקציות לכל מכשיר חדש, וגם בשעון נראה את טוויטר וגירסה מוקטנת של פייסבוק. הדגם הראשון הוא גימיק, הוא התחלה, ויהיו לו נפילות, אכזבות, שיכינו את אפל לדור הבא של השעונים. הדור השני יהיה הקפיצה הגדולה, אחרי שכמה עשרות מיליונים יתנסו ויחזרו עם משוב מועיל. לא רק שווייץ צריכה לדאוג, כמו שקבע המעצב הראשי של אפל, אלא גם יפן וסין, מעצמות שעונים בפני עצמן.
נקבע כאן רף חדש, וצריך לעבור אותו, או לפחות להתקרב אליו. השעון גם יפה, והוא בהחלט יכול להתחרות בשעוני היוקרה המסורתיים כי הוא נותן הרבה יותר ומשדר יוקרה ועוצמה. הוא נותן תחושה של שליטה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו