פירצת האבטחה שהתגלתה בדפדפן אקספלורר היא מכה נוספת בתדמית ובהכנסות של מיקרוסופט. אם עד היום הסיבה למעבר לדפדפן כרום של גוגל היתה מהירות עבודה רבה יותר, היום זה כבר הפך הכרח, כדי למנוע חדירה למחשב.
אקספלורר מותקן כדפדפן ברירת המחדל בכל המחשבים האישיים המגיעים עם מערכת חלונות, ומתוך עצלנות, כדי לא לטרוח, יש רבים שמשאירים אותו כדפדפן הראשי, אף שהדפדפנים האחרים לא פחות טובים, אם לא טובים יותר. זה אומר שהם מחפשים באמצעות מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט, נחשפים לתכנים פרסומיים שמיקרוסופט מובילה, ועכשיו הם ינטשו את כל זה ויעברו לכרום של גוגל, על כל המשתמע. מנוע החיפוש יהיה גוגל, המודעות של גוגל, בקיצור - ירידה גדולה בהכנסות של מיקרוסופט מפרסום אינטרנטי ועלייה גדולה לגוגל.
מיקרוסופט חייבת לא רק למשתמשים אלא גם לעצמה למצוא תיקון מהיר לפירצה, שאם לא כן הירידה שלה תהיה תלולה עוד יותר. אם נוסיף לכך את המגמה לעבור למערכות הפעלה אלטרנטיביות, נראה שמיקרוסופט מתכווצת. אתמול נחשף מחשב נייד חדש של HP עם מערכת הפעלה אנדרואיד של גוגל, וסנונית ראשונה זו מבשרת גל גדול של נטישה, אלא אם כן מיקרוסופט תצליח להתגבר, ומהר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו