72% מהאמריקנים: על ישראל לפעול ברפיח - אם תימנע מפגיעה באזרחים

סקר הרווארד-האריס: 28% סבורים כי עליה לסגת ולתת לחמאס לשלוט • 35% תומכים בשליטה ישראלית ברצועה ביום שאחרי חמאס • שני שלישים תומכים בהזמנת ירושלים לנאט"ו כדי להגן עליה מפני איראן • וגם: מה שיעור המודאגים מהאנטישמיות בקמפוסים

פלשתינים ברפיח (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

בשעה שבממשל האמריקני מעוניין לראות את ישראל כחלק ממערך הגנה אזורי מול הציר האיראני, אזרחי ארה"ב מוכנים ללכת אפילו רחוק יותר – ולהזמין את ירושלים לנאט"ו.

סקר הרווארד-האריס בחודש אפריל מגלה כי 66% מהאמריקנים תומכים בהזמנה פורמלית של ישראל לנאט"ו. 60% סבורים שעל ארה"ב לקדם את חברות ישראל בברית כדי למנוע תקיפות איראניות.

יירוטים של חיל האוויר במהלך המתקפה האיראנית | דובר צה"ל

בסקר, שבו השתתפו 1,961 מצביעים רשומים, אמרו 80% מהנשאלים כי איראן היא סכנה לארה"ב ולמזרח התיכון ויש לעצור אותה. שיעור זהה סבור כי יש למנוע ממנה נשק גרעיני.

נראה שהבוחרים האמריקנים רוצים באופן כללי לראות הידוק של קשר עם בעלות הברית של וושינגטון בעולם משתנה. כך, 70% תומכים בהזמנת אוקראינה לברית הצפון-אטלנטית, 60% סבורים שהזמנתה לברית תקצר את המלחמה. היום אמר מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, כי מקומה של קייב בנאט"ו, אולם היא לא תקבל הזמנה להצטרף בפסגה הקרובה של הברית שתיערך בוושינגטון ביולי.

ומה באשר למלחמה של ישראל נגד חמאס? 66% מהאמריקנים עוקבים מקרוב אחרי המלחמה. 80% אמרו כי הם תומכים בישראל, אם כי בקרב בני 18-24 מדובר ב-57% בלבד). 67% סבורים כי ישראל משתדלת להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים (64% בקרב בני 18-24).

78% מתנגדים להמשך השליטה של חמאס בעזה. אם חמאס יורחק בתום המלחמה, 35% סבורים שישראל צריכה לשלוט ברצועה, 35% היו מפקידים את השליטה בידי רשות חדשה, שתוקם בעזרת מדינות ערב, ו-30% מעדיפים לראות את הרשות הפלשתינית חוזרת למשול.

ממצא שעשוי לעניין את ממשל ביידן: 72% מהאמריקנים סבורים כי ישראל צריכה לפעול ברפיח, אם תעשה כמיטב יכולתה להימנע מפגיעה באזרחים. 28% אמרו כי על ישראל לוותר ולאפשר לחמאס לשלוט. 

עימותים ומעצרים באוניברסיטת אמורי | רויטרס

הסוקרים בחנו גם את העמדות ביחס למתרחש בקמפוסים בארה"ב. 69% מהנשאלים סבורים יש אנטישמיות רבה במוסדות להשכלה גבוהה. גם 56% מהצעירים חושבים כך.

מוסלמים מתפללים במהלך מחאה אנטי-ישראלית באונ' מישיגן באן ארבור, צילום: אי.אף.פי

63% סבורים שהיהודים אינם בטוחים כעת במוסדות האקדמיים. 64% אמרו כי ראשי המוסדות הפרטיים לא עשו מספיק כדי למנוע אנטישמיות בקמפוסים. 80% סבורים שיש להשעות סטודנטים ואנשי סגל הקוראים לאלימות כלפי יהודים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר