גוגל: עובדים אנטי ישראלים השתלטו על משרד המנכ"ל

קומץ מוחים המועסקים על ידי החברה הפגין בתוך משרדי החברה בניו יורק וקליפורניה במחאה על פרויקט משותף עם ממשלת ישראל • דובר גוגל: "רוב המפגינים כלל לא עובדים בחברה" • צפו במעצר המפגינים

עובדי חברת גוגל קלאוד מחו במשרדו של המנכ"ל נגד ישראל. צילום: .

מהומה בעמק הסיליקון: מספר מוחים התפרצו למשרדי חברת גוגל קלאוד בניו יורק ולמטה החברה בעיר סאניווייל שבמדינת קליפורניה, במחאה על קשרים כלכליים של ענקית הטכנולוגיה האמריקנית עם ממשלת ישראל.

המפגינים, שפעלו בשם ארגון "בלי טכנולוגיה לאפרטהייד", התפרצו למשרדיו של מנכ"ל גוגל קלאוד תומס קוריאן. בתיעוד שהפיצו המוחים נראית התערבות של המשטרה ומעצרם של המתפרצים למשרד.

אימן חסים, מהנדסת תוכנה עבור החברה המשתתפת במחאה, סיפרה לאתר החדשות The Hill"" כי היא חוששת לאבד את מקום העבודה שלה, אך החליטה להצטרף למחאה בכל זאת. "אני חושבת שזה בלתי אפשרי עבורי להמשיך בעבודתי מדי שבוע מבלי להכיר ולגנות באופן ברור את 'פרויקט נימבוס' או כל תמיכה אחרת לממשלת ישראל", אמרה המפגינה.

צפו במעצר: 

"פרויקט נימבוס" הוא הסכם בשווי 1.2 מיליארד דולר עליו חתמה ממשלת ישראל עם גוגל שמאפשר למשרדי הממשלה בישראל לעשות שימוש בשירותי הענן שמציעה ענקית הטכנולוגיה. החוזה נחתם בשנת 2021 וזכה למחאה מסוימת מצד עובדים בחברה, מחאה שהתגברה אחרי פרוץ מלחמת ישראל-חמאס בעקבות טבח 7 באוקטובר.

דובר של החברה, שלא זוהה בשמו, העביר לאתר החדשות הפוליטי "the Hill" הצהרה לפיה פרויקט "נימבוס" דומה להסכמים אחרים מול ממשלות זרות ולא כולל שימוש במשאבי לצרכי איחסון מסמכים צבאיים מסווגים. עוד מסר הדובר כי רוב המשתתפים במחאה לא היו עובדי החברה והמועסקים שכן השתתפו בהתפרצות למשרדי החברה הושמו ב"חופשה מנהלתית" וגישתם למחשבי הארגון נשללה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר