"24 שעות איומות": מתקפת הטרור הותירה את אוסטרליה מדממת

מתקפת הדקירה על הבישוף במערב סידני הציתה זעם ומהומות בקרב הקהילה האשורית • גורמים רשמיים הביעו זעם על היחס שקיבלו החובשים מקהילת המתפללים • במדינה כבר שוקלים לשנות את החקיקה לגבי נשיאת סכינים

זירת הפיגוע בכנסייה בסידני. צילום: איי.אף.פי

פיגוע הדקירה במהלכו נער מוסלמי תקף בישוף בן העדה האשורית במהלך טקס דתי בכנסייה בפרבר מערבי של העיר סידני באוסטרליה חשף היטב את השסעים והמתחים במדינה.

במהלך שעות הלילה (שעון ישראל) המשטרה המקומית הודיעה כי האירוע מטופל כמתקפת טרור, זאת שעות לאחר שנחשף סרטון בו מודה התוקף, בערבית, כי ביצע את הדקירה בשל "עלבון לנביא".  לאחר שדקר את הבישוף מאר מארי עמנואל, הצעיר, ששמו לא הותר לפרסום, הוכרע על ידי המתפללים והוחזק בכנסייה.

הכנסייה בה התרחש פיגוע הדקירה בעיר סידני באוסטרליה // צילום: רויטרס



במהלך המהומות שפרצו לאחר המתקפה, חברי הקהילה האשורית התקבצו מסביב לכנסייה וביקשו לבצע לינץ' בתוקף. שישה חובשים שהגיעו לטפל בקורבנות הותקפו. לפחות רכב משטרתי אחד הותקף וארבעה שוטרים שהגיעו ראשונים לזירת האירוע נאלצו לפנות ולהתרחק מהכנסייה. בנוסף, איומים בהתקפה הגיעו למסגד סמוך ממקור אנונימי, אך המסגד פונה מיושביו. שני שוטרים נפצעו במהומות באורח קל, כשאחד סבל מלסת שבורה והשני מפגיעה בברך.

האירועים שהחלו לאחר מתקפת הדקירה בכנסייה וסביבותיה גרמו לסערה לא פחות קטנה מהתקיפה עצמה. ראש ממשלת מדינת ניו סאות' וויילס, כריס מינס טען כי התוקף איבד ארבע מאצבעותיו במהלך הזמן בו הוחזק על ידי חברי הקהילה. ראש הממשלה הודיע במהלך מסיבת עיתונאים כי המדינה ישקלו את החמרת החקיקה על נשיאת סכינים בציבור. שר הבריאות של המדינה, ריאן פארק, אמר כי היחס לו זכו החובשים היה "בזוי במיוחד ובלתי מתקבל על הדעת".

המהומות במערב סידני לאחר פיגוע הדקירה,



ראש ממשלת אוסטרליה, אנטוני אלבינזי, כינס את הקבינט לישיבת חירום בנושא המתקפה בבירה קנברה. איגוד האימאמים באוסטרליה, הארגון המוסלמי הגדול במדינה, פרסם הודעת גינוי להתקפה וקרא להרגעת הרוחות.

הקהילה האשורית באוסטרליה מונה כשבעים אלף נפש, כשרוב האוכלוסייה הם מהגרים או צאצאי מהגרים מעיראק ומסוריה.  האירוע שלח גלי הלם חסרי תקדים בקרב הפעילה שהציפו את הרשתות החברתיות בהודעות שמשדרות מצוקה וזעם. אליאס, תושב מערב סידני, כתב ברשת החברתית אקס: "זה בדיוק מה שברחנו ממנו במזרח התיכון. האלימות, הטירוף, חוסר הסובלנות. אני לא מאמין שעכשיו זה עקב אחרינו לפה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר