צה"ל הכחיש את עלילת הדם של "אל-ג'זירה" לקבר אחים: "נבדקו גופות לצורך איתור חטופים"

"אל-ג'זירה", ובעקבותיה גם רשתות מערביות מרכזיות, דיווחו כי עשרות פלשתינים שנהרגו נקברו ידי חיילים בתוך ביה"ח נאצר שבחאן יונס • דובר צה"ל הדגיש כי הגופות שנבדקו החוזרו לקבורה תוך שמירה על כבוד המת

לחימה בביה"ח נאצר (ארכיון) // רויטרס

דובר צה"ל הכחיש היום (שלישי) את טענות הרשת הקטארית "אל ג'זירה", שדווחו גם כלי תקשורת מרכזיים כמו CNN, "ניו יורק טיימס" והרדיו הצרפתי הציבורי, כי עשרות פלשתינים שנהרגו נקברו על ידי חיילים בתוך ביה"ח נאצר שבחאן יונס.

בצה"ל טענו כי במהלך הפעילות נבדקו גופות כחלק ממאמץ איתור חטופים ונעדרים, אך הן החוזרו למקומן בהליך מסודר.

אזור בית החולים נסאר, צילום: אי.פי.איי

אל ג'זירה דיווחה בימים האחרונים כי המערך האזרחי של חמאס בעזה איתר קברי אחים בתוך ביה"ח נאצר. על פי הדיווחים האחרונים של הרשת, אותרו בו 283 גופות בקברי אחים. גם

בכתבה ב"אל-ג'זירה" נכתב כי "הקברים התגלו בשבת", זאת לאחר שצה"ל הסיג את כוחותיו מהעיר בשבעה באפריל. "חלקים נרחבים מחאן יונס נותרו בהריסות אחרי חודשים של הפצצות חסרות רחמים ולחימה עזה", ציינו ברשת.

תגובת דובר צה”ל המלאה: "הטענה לפיה צה״ל קבר גופות פלשתינים משוללת כל יסוד. במהלך הפעילות נבדקו גופות שנקברו על ידי הפלסטינים במרחב בית החולים נאצר, כחלק ממאמץ איתור חטופים ונעדרים, במסגרתו צה״ל פעל באופן ממוקד במקומות לגביהם יש מידע מודיעיני על היתכנות להימצאותם של חטופים. הבדיקות התבצעו בהליך מסודר תוך שמירה על כבוד המת ובאופן מכבד. גופות שאינן של חטופים, הוחזרו למקומן בהליך סדור ובאופן ראוי.

בית החולים נסאר, צילום: כ

"בסוף חודש פברואר כוחות צה״ל פעלו באופן ממוקד נגד ארגון הטרור חמאס במרחב ביה״ח נאצר. במהלך הפעילות נעצרו כ-200 מחבלים ששהו בבית החולים, אותרו תרופות שיועדו לחטופים ישראלים ולא שומשו ונתפס אמל״ח רב. הפעילות נעשתה באופן ממוקד וללא פגיעה בית החולים, במטופלים ובצוות הרפואי".

גם באתר GeoConfirmed בדקו את הטענה שצה"ל קבר פלשתינים בקבר אחים. מדובר באתר שמרכז כמה מומחים לגיאו-לוקציה. הם אספו תיעודים מתוך בית החולים שהופצו ברשתות החברתיות בשבועות האחרונים. לפי התיעודים פלשתינים הם אלה שחפרו עשרות קברים למחבלים שנהרגו בקרבות ולמתים אחרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר