סגן שר החוץ הפולני: "פולין צריכה לתמוך בישראל"

לפני שבועיים, הופנתה בפולין ביקורת חריפה כלפי ישראל בעקבות הריגתו בשוגג של אזרח פולני בשיירה ההומניטרית בעזה • למרות זאת, משרד החוץ הפולני גינה את מתקפת הטילים האיראנית על ישראל ושר החוץ הפולני כתב: "בראבו ישראל"

סגן שר החוץ הפולני אנדריי שיינה. צילום: רויטרס

"המתקפה של איראן על ישראל הייתה מתקפת טרור דומה למתקפה של רוסיה על אוקראינה": אמר סגן שר החוץ הפולני אנדז'יי שיינה היום (שלישי) ובכך סיים את גל הביקורות כלפי ישראל בשבועות האחרונים. שיינה הוסיף בראיון ל"רדיו זט" כי "פולין צריכה לתמוך בישראל, כי ישראל חזקה פירושה שלום. זה באינטרס שלנו".

מיד לאחר המתקפה של איראן על ישראל, משרד החוץ הפולני הוציא הודעת גינוי, ושר החוץ הפולני סיקורסקי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בראבו ישראל, על מניעת התקיפה האווירית האיראנית הענקית, אשר הייתה מתואמת מכמה כיוונים", תוך שהוא גם קורא לשלוח מערכות דומות להגנת אוקראינה.

מתקפת הטילים האיראנית על ישראל, צילום: AFP

לפני שבועיים, הופנתה בפולין ביקורת חריפה כלפי ישראל בעקבות הריגתו בשוגג של אזרח פולני בשיירה ההומניטרית בעזה. שגריר ישראל בפולין, ד"ר יעקב ליבנה נפגש עם סגן שר החוץ שיינה, ואמר לו כי המתקפה על השיירה ההומניטרית בוצעה בטעות וכי ישראל מתנצלת על האירוע הטראגי.

רבים בפולין תהו מדוע לא ביקרו בחריפות כזו את האחראים לרציחתם וחטיפתם של אזרחים פולנים ב-7 באוקטובר. אחד האזרחים הפולנים שחטוף עדיין בידי חמאס ושחייו נמצאים בסכנה הוא אלכס דנציג בן ה-75, חוקר שואה ידוע מקיבוץ ניר עוז.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר