קיבוץ ניר יצחק: החטוף ליאור רודאיף נרצח בשבעה באוקטובר וגופתו נמצאת בידי חמאס

ליאור רודאיף, נרצח בידי מחבלי חמאס בשבת השחורה וגופתו נלקחה לרצועה • בתו נעם סיפרה עליו: "אנחנו יודעים שנפצע - אף אחד מהחטופים שחזרו לא ראה אותו"

ליאור רודאיף. צילום: ארז כגנוביץ

קיבוץ ניר יצחק הודיע הערב (שלישי) כי החטוף ליאור רודיאף נרצח בשבעה באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה על ידי מחבלי חמאס.

ליאור (61), עלה מארגנטינה ב-1969 היישר לקיבוץ ניר יצחק שם התגורר יחד עם אשתו יפה במשך 54 שנים. לשניים ארבעה ילדים: נעם, נדב, בר ובן שניצל מהמסיבה ברעים. 

ילדיו של ליאור רודאיף שנחטף עם האופנוע שעליו הם רוצים לראותו אותו שוב, צילום: לירון מולדובן

ליאור היה איש בטיחות רכב והתנדב כנהג אמבולנס באשכול, לכל מקום תמיד התנדב ראשון והושיט יד לכל. הוא היה רוכב אופנועים מושבע והעריץ את שלמה ארצי.

בשבעה באוקטובר הוא שמע יריות מחוץ לבית, יצא החוצה על מנת לסייע, נרצח ונחטף. "אנחנו יודעים שאבא נפצע כי הוא הספיק לדווח לחבר'ה בקיבוץ", סיפרה בתו נעם כץ. "הקשר עימו נותק ברבע לתשע בבוקר, ומאז אנחנו לא יודעים עליו שום דבר". 

 ליאור רודאיף עם בנו נדב, צילום: ללא

"אף אחד מהחטופים שחזרו לא ראה אותו" סיפרה ביום המאה מאז שנחטף. "לא דמיינתי שזה ייקח כל כך הרבה זמן, בשבת בלילה גילינו שלא מוצאים את אבא. אני זוכרת שבן הזוג שלי אמר לי – 'זה הולך להיות ארוך' ואמרתי 'ברור'. חשבתי שזה ייקח שבועיים-שלושה, לא דמיינו שנגיע למספר הזה של מאה ימים, בלי אות חיים".

מתנועת צו 9 נמסר: "משתתפים בצערם הכבד של משפחת רודאיף על הבשורה הכואבת. במשך 214 יום קיווינו יחד עם כל בית ישראל לשחרורו של ליאור עם כל החטופים והחטופות. משפחתו של ליאור פעלה רבות במשך כל החודשים האחרונים לשחרורו מתוך תקווה ואמונה גדולה.

"יעל אחייניתו שותפה ומובילה מרכזית בפעילות תנועת צו 9. בשעה קשה זו, אנחנו מחזקים ומחבקים את המשפחה ומשתתפים באבלה הקשה מנשוא. נמשיך לפעול באחדות ובנחישות של העם כולו עד שכל החטופים כולם ישובו הביתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר