אחרי אות החיים מהשבי - משפחות החטופים בהצהרה מיוחדת: "יש עסקה על השולחן - תוציאו אותם מהגיהינום"

משפחות מירן וסיגל התכנסו בכיכר החטופים • אשתו של עמרי מירן: "אל תפספסו הזדמנות להחזיר אותם" • בתו של קית' סיגל זעקה: "נמאס לי, המשימה הכי דחופה היא להחזיר אותם הביתה עכשיו" • לגבי דבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמרו: "שיוריד את הכיפה מעל הראש ויפסיק להגיד שהוא יהודי"

הצהרת מטה המשפחות להחזרת החטופים // צלם: משה בן שמחון

"קריאת השכמה למקבלי ההחלטות": משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן, שחמאס פרסם שלשום (שבת) סרטון ואות חיים של השניים, קיימו הערב הצהרה בכיכר החטופים שבה חזרו על דרישתם לשחרר את 133 החטופים שעדיין בשבי בעזה.

בתו של קית' סיגל זעקה: "אין מחיר לחיים של אבא שלי" // צלם: משה בן שמחון

"עמרי נחטף לנגד עיני בנותינו מהמקום שהיה אמור להיות הכי בטוח. יש עסקה על השולחן. אל תפספסו הזדמנות להחזיר אותו", אמרה לישי, אשתו של עמרי מירן. שיר סיגל, בתו של קית', זעקה: "נמאס לי, המשימה הכי דחופה היא להחזיר אותם הביתה עכשיו".

"סומכת עליכם שתחזירו אותו"

לישי לביא-מירן, אשתו של החטוף עמרי מירן, אמרה במסיבת עיתונאים - לאחר אות החיים שהתקבל מבן זוגה בסרטון שפרסם חמאס: "עמרי נחטף לנגד עיני בנותינו מהמקום שהיה אמור להיות הכי בטוח. אנחנו מודעים לכך שיש עסקה קונקרטית, אל תפספסו עוד הזדמנות להחזיר את עמרי ואת כולם - אתם חייבים לנו את זה. עומרי סומך עליכם, אני סומכת עליכם שתחזירו אותו".

"נמאס לי, תחזירו את אבא הביתה". משפחות החטופים מקיימים מסיבת עיתונאים, צילום: גדעון מרקוביץ

שיר, בתו של החטוף קית' סיגל, התייחסה לאות החיים שהתקבל מאביה בסרטון שפרסם חמאס.

"אבא, אנחנו רוצים לחזק אותך ולהודות לך שמצאת את הכוחות להיות חזק ונחוש ולהעביר את הרגש והגעגוע בסרטון", אמרה, ופנתה לממשלה. "זה הזמן למעשים, עם ישראל סומך עליכם. נמאס לי, אתם צריכים לנהל את המאבק. לא במשמרת שלי קרה האסון. אתם נבחרתם על ידי הציבור להוביל את המדינה. המשימה הכי דחופה היא להחזיר אותם הביתה עכשיו".

שיר, בתו של החטוף קית' סיגל, צילום: גדעון מרקוביץ'

"מנהיגות היא דבר קשה ומורכב, הנהגה לא מורכבת על ידי אגו. אין לנו זמן יותר, זה הזמן להחזיר את החטופים הביתה", אמרה בדמעות אילן סיגל, בתו השנייה של קית'.

"יש כרגע עסקה על השולחן ואנחנו דורשים שתיקחו אותה. לאזרחים מגיע לדעת שאם ייחטפו, ההנהגה תעשה הכול להחזיר אותם. אבא, חשוב לי להבטיח שאתה לא הולך למות שם במנהרות בעזה".

משפחות החטופים בהצהרה, הערב, צילום: גדעון מרקוביץ'

היא פנתה לאביה: "אתה הולך לחזור הביתה ממש עוד כמה ימים, אתה תחגוג איתנו יום הולדת 65. כולנו מחכים לך. שי בחיים, הוא לא נפצע, הוא בסדר גמור. אנחנו חזקים בשבילך, אמא וכל המשפחה. תחזיק מעמד".

"בתך בת שנה היום - מלמדים אותה להגיד 'אבא'"

דני מירן, אביו של עמרי, סיפר במסיבת עיתונאים על תגובתו לאחר שראה את בנו בסרטון שפרסם חמאס. "נמלאתי אושר ושמחה לראות אותך בחיים. בן יקר שלי, ראיתי את זקנך, את פניך, את עינייך מלאות הגעגועים. ראיתי שאתה חלש ורפה, דואג".

"יש עסקה על השולחן, אל תפספסו הזדמנות להחזיר אותו". אביו של החטוף עמרי מירן, צילום: גדעון מרקוביץ

"שבעה חודשים לא ראית את משפחתך, משוכנע אני שאתה מנסה לדמיין את הילדות. עלמה, בתך בת השנה היום, התחילה לצעוד את צעדיה הראשונים. אנחנו מראים לה תמונה שלך ומלמדים אותה להגות את המילה אבא".

הוא הוסיף: "רוני יודעת שאתה בעזה, בכל הזדמנות מזכירה לי שאתה בעזה. היא שאלה את לישי - 'האם עמרי עדיין אבא שלי?' זה הדבר הכי כואב לשמוע מילדה ששואלת אם האבא שלה עדיין אבא שלה. עמרי, חזור אליי, חזור אלינו".

משפחת סיגל, צילום: גדעון מרקוביץ'

ברקע המגעים לעסקה, וההמתנה לתשובת חמאס על ההצעה המצרית, הדגיש: "מדברים על העסקה, היא בתנור. אני פונה לסינוואר, לחברי הקבינט - אשרו את העסקה בבקשה. גלו מנהיגות, דבר אשר לכולם הבטחתם לפני הבחירות".

"תחזירו לי את קית'!"

אביבה סיגל, בת זוגו של קית' ששוחררה מהשבי, אמרה: "איך הייתם מרגישים אם הבן אדם שאתם הכי אוהבים היה נמצא במצוקה, בוכה, עצוב, חסר אונים, מדוכא ומתחנן שתוציאו אותו מהגיהינום. אני לא מסוגלת לראות את הסרטון ולראות את קית' עצוב כל כך. אני נזכרת בפנים שלו כשהייתי איתו שם. אני יודעת מה זה להיות שם, להתחנן לעזרה. ההרגשה של לאבד תקווה. תחזירו לי את קית'!"

משפחות מירן וסיגל בכיכר החטופים, בדרישה מהמנהיגים להגיע לעסקה, צילום: גדעון מרקוביץ

לשאלת NBC האם המשפחות מרשות לעצמן לפתח תקוות לקראת עסקה חדשה, אמרו בני המשפחות: "אסור לנו לאבד תקווה, אני מנסה לשמור את התקווה ומתפללת שזה יקרה היום".

דני מירן אמר: "אנחנו עדיין בהתרגשות אדירה כך שאני לא יודע אם מישהו חשב על איזה צעדים אבל אני משוכנע שנחשוב על צעדים הרבה יותר קשים ממה שהיו עד היום. אני אישית עד היום דיברתי ברוגע באיזה שהוא היגיון ממלכתי פניתי לכולם בצורה ממלכתית אבל אני לא יודע מה שהסרטון הזה עשה הטלטלה הנפשית הזאת, לאן הוא יוביל אותי ואנשים אחרים אני לא יודע".

משפחות חטופים נגד סמוטריץ': "תוריד את הכיפה ותגיד שהחיים שלהם לא שווים" // צלם: משה בן שמחון

המשפחות נשאלו לגבי דבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שקרא לא להסכים לעסקה המתגבשת. שיר סיגל השיבה: "אני לא יודעת על איזה ערכים סמוטריץ' גדל, אבל לא הערכים שעם ישראל גדל עליהם. אם הוא לא מחובר לעם ישראל שיבוא לפה ויגיד לי בפנים שאבא שלי לא שווה את המחיר. שיחשוב טוב טוב ויסתכל לאמא שלי בעיניים לפני שהוא אומר דבר כזה".

דני מירן: "אני מציע שסמוטריץ' יוריד את הכיפה מעל הראש ויפסיק להגיד שהוא יהודי, כי אלו ערכי היהדות שאני גדלתי עליהם. פדיון שבויים, הצלת אנשים והחזרתם לחיק משפחתם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר