משפחות חטופים בהצהרה בתל אביב: "עסקה או מלחמה"

את הדברים אמרו בהצהרה לתקשורת בדרך בגין בעיר • "כניסה לרפיח תביא לרצח עוד חטופים בשבי, או למותם מאש המלחמה, אמרה עינב, אמו של מתן צנגאוקר

"חברי ליכוד אמרו שהם תומכים בעסקה, נתניהו מפחד מבן גביר וסמוטריץ'": קרובי חטופים מחוץ לקריה (ארכיון)// משה בן שמחון

"חצי שנה מספרים לנו שלחץ צבאי יביא לשחרור החטופים. הקונספציה הזו כשלה", כך אמרו הערב (מוצ"ש) בני משפחות חטופים בהצהרה לתקשורת בדרך בגין בתל אביב, בה קראו לממשלה לסיים את המלחמה בתמורה לעסקת חטופים כוללת. 

הצהרת משפחות חטופים מול הקריה (ארכיון), צילום: קוקו

במהלך דבריהם יצאו נגד כניסה לרפיח. עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר אמרה: "מדינת ישראל חייבת לבחור: חטופים או מלחמה. כניסה לרפיח תביא לרצח עוד חטופים בשבי, או למותם מאש המלחמה. כניסה לרפיח תהיה עוד הפקרה של החטופים לגורל של מוות. ישראל חייבת לבחור בהחזרת החטופים!" עוד הוסיפה: "במערכת הביטחון אומרים שישראל מסוגלת להתמודד ביטחונית עם הפסקת המלחמה בתמורה לעסקת חטופים ומסוגלת להתמודד עם כל תרחיש שיביא לעסקה".

"זהו היום ה- 204 שבו בני משפחותינו נמצאים בשבי חמאס. יותר מחצי שנה שבה הם נמצאים בגיהנום של עזה: חשופים להתעללות, אונס, רעב, מחלות, פציעות ומוות", אמרה אילה, כלתו של יורם מצגר. "התיעוד המצמרר של החטוף הירש גולדברג פולין, לא הותיר שום מקום לספק: לחטופים נגמר הזמן. נתניהו וממשלתו הפקירו אותם בשבעה באוקטובר, ומפקיר אותם מאז".

אות חיים מהחטוף הירש גולדברג-פולין בשבי חמאס, צילום: ללא

"בכל חודשי המלחמה ראינו איך נתניהו מכשיל שוב ושוב עסקאות משיקולים פוליטיים אישיים, מסרב לקדם תכנית ל'יום שאחרי' שמהווה מנוף לחץ לעסקה, מחמיץ הזדמנויות לעסקאות, ומסרב להציב את נושא החטופים בעדיפות עליונה. וחצי שנה מספרים לנו שלחץ צבאי יביא לשחרור החטופים. אבל היום, במבחן התוצאה, כולם רואים שהקונספציה הזו כשלה, וכל הדרכים כשלו, אז הגיע הזמן לשנות כיוון". 

דורית, אמו של דרור אור אמרה: "שמענו אתמול בתקשורת על מתווה שמקדמת עכשיו ישראל לשחרור חלקי של חטופינו. אנו מברכים על כל עסקה שמחזירה הביתה חטופים, אבל מוסיפים ואומרים החזירו הביתה את כל החטופים. אל תשכחו כי חובתכם להביא עסקה כוללת, שבה משוחררים כל החטופים, ואם צריך – אז סיימו את המלחמה, ואחר כך תטפלו בשאר האיומים. קודם כל הצלת חיים". 

משפחות חטופים מחוץ לקריה (ארכיון), צילום: קוקו

יהודה כהן, אביו של נמרוד כהן פנה לגנץ ואיזנקוט: "כל חטוף שנכנס בחיים לרצועה ויחזור מת, דמו גם על ידיכם. נכנסתם לממשלה כדי להציל את החטופים. אתם מספרים לעצמכם שאתם משפיעים, אבל במבחן התוצאה נתניהו הכשיל את העסקה שוב ושוב, ואתם שתקתם. כשלתם במשימתכם, ונירמלתם את ההפקרה. לא הצלחתם להביא לעסקה כבר חודשים, וגם לא הצלחתם לקדם תכנית ליום שאחרי, שתביא לעסקה. אז אחרי שכשלתם עד כה, הגיע הרגע שבו תוכלו לעשות את הדבר הנכון: אימרו אמת לציבור. הסבירו לציבור שהחזרת החטופים היא בעדיפות עליונה, ושאתם מסכימים לסיים את המלחמה בתמורה לעסקה כוללת, לשחרור כל החטופים"!

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון פנתה לגנץ ואיזנקוט: "אם אחרי שצעקתם מעל כל במה שיש להפסיק את המלחמה בתמורה להחזרת החטופים, ועדיין לא תצליחו להביא עסקה – עליכם להוביל להחלפה מיידית של נתניהו שמהווה מכשול לעסקה. גבשו רוב להדחת נתניהו או צאו מהממשלה, ובכל מקרה, תפסיקו לשתף פעולה ולקחת חלק בהפקרת החטופים".

עוד הוסיפה: "אנחנו אומרים ברגע הגורלי הזה גם לכל חברי הקואליציה: "זו אולי ההזדמנות האחרונה לעסקה. המלחמה ממילא נעצרה. וכדי שלא יהיו לנו עוד 133 מקרי רון ארד, הסכימו לסיים את המלחמה בתמורה להחזרת כל החטופים. ההיסטוריה תשפוט כל אחד מכם. ביחרו בהצלת חיים ולא בהצלת נתניהו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר