מגואל בדם ומוקף מחבלים: רגעי החטיפה של ירדן ביבס לתוך הרצועה | תיעוד מצמרר

בסרטון מיום החטיפה נראה אביהם של כפיר ואריאל ובן זוגה של שירי מוקף בהמוני מחבלים חמושים • בשלב מסוים הסרטון נקטע וביבס מופיע כשהוא מדמם • הנשיא הרצוג צייץ באנגלית: "אסור לשתוק מול הפשעים האלה - החזירו אותם הביתה עכשיו" • קשה לצפייה

תיעוד חדש וקשה מחטיפתו של ירדן ביבס אשר מוחזק בשבי חמאס

קשה מאוד לצפייה: תיעוד חדש שפורסם הערב (רביעי) חושף את רגע החטיפה של ירדן ביבס לרצועת עזה ב-7 באוקטובר ואת האלימות הקשה שהופנתה נגדו בזמן שנלקח מאשתו ומילדיו.

מובל על אופנוע, מוקף במחבלים: תיעוד קשה מחטיפת ירדן ביבס, צילום: ללא

ביבס, תושב ניר עוז, נחטף בנפרד מאשתו שירי ומשני ילדיהם אריאל וכפיר. בתיעוד הקשה לצפייה הוא נראה מוקף במחבלים שמכים אותו וצועקים, ומובל על ידי מחבל נוסף שרוכב על אופנוע וחמוש באקדח.

"אסור לעולם לשתוק אל מול פשעים כאלה"

בתיעוד ירדן נראה רכוב על אופנוע בשטח פתוח בדרך לרצועה כשמסביבו המון חמוש. אחד החוטפים, שישב מאחוריו, כרך את ידו סביב צווארו, אחר משך באוזנו ובזקנו. מחבל נוסף הכה אותו.

מובל על אופנוע, מוקף במחבלים: תיעוד קשה מחטיפת ירדן ביבס, צילום: ללא

בהמשך נראה ביבס מגואל בדם. ההמון במקום המשיך להכות אותו והפלשתינים צילמו אותו והצטלמו איתו. בנוסף, בסרטון נראה מחבל עם מצלמה שמתעדת מקרוב את החטיפה.

הנשיא יצחק הרצוג שיתף את הסרטון בעמוד ה-X שלו (לשעבר טוויטר) וצייץ בשפה האנגלית: "אסור לעולם לשתוק אל מול פשעים כאלה. החזירו אותם הביתה עכשיו".

מובל על אופנוע, מוקף במחבלים: תיעוד קשה מחטיפת ירדן ביבס, צילום: ללא

בחודש פברואר נחשף סרטון שבו נראים שירי, אריאל וכפיר ביום החטיפה. בסרטון נראים האם וילדיה כשהם מובלים על ידי המחבלים. למרות הסרטון הזה, וסרטון נוסף שפרסמו שוביו של ירדן מהשבי, עד היום לא יודעים בני משפחתם מה עלה בגורלם.

חמאס טען בשלהי חודש נובמבר כי שירי ושני ילדיה אינם בחיים. ארגון הטרור לא פרסם כל הוכחה לכך, ובישראל דחו את הטענות. בהמשך חמאס אף פרסם סרטון של האב ירדן מהשבי, לאחר שהתבשר לכאורה על מותם.

תיעוד מהשבי של בני משפחת ביבס // צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בפברואר האחרון כי "חמאס אחראי ואוחז בכל הפרטים הקשורים למשפחת ביבס. הוא הכתובת למשפחה הזאת. אנחנו דואגים וחוששים מאוד למצבם ולשלומם של שירי והילדים. אנו עושים כל מאמץ להשיג כל מידע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר