השר בני גנץ ב"ועידת המחר" של "ישראל היום": "חייבים לקבוע תאריך בחירות מוסכם, שיאפשר להמשיך את המערכה" 

מנהיג "המחנה הממלכתי" דיבר על ההסדרים הביטחוניים ברצועת עזה ובגבול הצפון אחרי המלחמה • "עלינו לחזק את ברית המתונות באזור" • על המתקפה האיראנית: "ישראל תגיב במקום בזמן ובאופן שתבחר לנכון" • על חוק הגיוס: "יש צורך בהסכמות שיביאו לפתרון ולא קומבינות שיביאו לאי-גיוס"

השר בני גנץ: ״הניהול האזרחי צריך להיות מגובש על ידי גורם פלשתיני שאינו חמאס״ // מתוך ועידת המחר

נאומו של השר בני גנץ חתם היום (שלישי) את "ועידת המחר" של "ישראל היום", שהתקיימה באשקלון ושבמרכזה עמדו האתגרים שהתעוררו לאחר אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל.

הנה דבריו המלאים של גנץ בוועידה:

מדינת ישראל מוכיחה בחצי שנה האחרונה עוצמה אדירה. מדינה קטנה, מוקפת אויבים, שעברה את האסון הגדול בתולדותיה, עומדת בנחישות מול מתקפה רב-זירתית.

אבל כל העוצמה הזאת לא תספיק אם לא נתכנן את המחר. 

גנץ ומחאת הגיוס בוועידה: ״להסדיר את נושא השירות״, צילום: גדעון מרקוביץ

המחר בעזה צריך להיות כזה שחמאס לא שולט ברצועה וכזה שישראל שומרת ומממשת חופש פעולה מבצעי. בסופו של יום, אם אנחנו לא נטפל בטרור, אף אחד אחר לא יעשה את זה. הניהול האזרחי צריך להיות ממומש באמצעות גורם פלשתיני שאיננו חלק מחמאס.

חברים, אין קיצורי דרך. זו מערכה קשה, ארוכה וחיונית. הלחימה מבוצעת בצורה מצוינת על ידי לוחמי צה"ל ומפקדיו. היא חשובה מאוד והיא תנאי ראשוני והכרחי, אבל לבדה היא לא מספיקה. על מנת להבטיח את המחר עלינו לבצע היפוך אסטרטגי באזור וחייבת להיות פעולה מדינית. עלינו לחתור לנורמליזציה עם סעודיה לחזק את ברית המתונות באזור, באופן שייצור חזית אחידה מול הציר הרדיקלי שאת תכונותיו ראינו השבוע.

כוחות צה"ל פועלים ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

זה חשוב יותר מכל מהלך אופרטיבי, כי כל מהלך שנבצע צריך להוביל למשהו והוא לא יכול להיתקע רק על החרב, חשובה ככל שתהיה.

המחר בצפון הארץ צריך להיות כזה שחיזבאללה מורחק מהגבול וישראל משמרת חופש פעולה מיידי. אנחנו צריכים להשלים את המשימה הזאת לפני פתיחת שנת הלימודים הבאה בצפון. 

לגעת בפצעים הפתוחים של החברה

מה שהכי חשוב בטווח הרחוק הוא המחר בינינו פנימה. מדינת ישראל חייבת לקבוע תאריך בחירות מוסכם שיאפשר להמשיך את המערכה כשהעם מאוחד. זה יבטיח שנחדש את האמון בין העם לנבחריו.

מפגינים בקפלן קוראים להקדמת הבחירות (ארכיון), צילום: רויטרס

מחוץ להיבטי המלחמה, מדינת ישראל חייבת להסדיר את נושא השירות הישראלי, שלו נהיה שותפים כולנו. המגעים בנושא הזה עוד מתקיימים והמסר שלנו ברור: הסכמות שיביאו לפתרון לשירות ולא קומבינות שיביאו לאי-גיוס. 

מחאת חרדים נגד גיוס לצה"ל, צילום: אי.אף.פי

אי אפשר לקבוע יעדים בלי מנגנונים להשגתם. המחר שלנו חייב לגעת בפצעים הפתוחים של החברה הישראלית, לא לברוח ממחלוקות אלה ולהגיע להסכמות: בנושא המנגנון החוקתי ודת ומדינה, זאת לצד הסתכלות ארוכת טווח.

אנחנו ניצבים היום מול אתגרים אדירים, ובראשם המענה לתוקפנות הישירה של איראן. איראן כשלה במתקפה בזכות היעילות הטכנולוגית של ישראל. מכאן, אני מבקש להביע הערכה לכל המפקדים והלוחמים שהיו שם בשביל להגן על ישראל.

זה המקום להביע הערכה העמוקה לידידינו האמריקנים ולצדם למדינות נוספות שעומדות לצדנו. 

 

העולם חייב להבין שאיראן היא מקור התוקפנות באזור. היא בעיה עולמית והיא בעיה אזורית - ולא רק סכנה לישראל. לכן, העולם צריך לפעול מולה ביטחונית ולהפעיל עליה סנקציות. אני משוכנע שישראל תפעל יחד איתם על מנת לקדם את זה.

ישראל תפעל מתוך תבונה אסטרטגית ותגיב במקום בזמן ובאופן שתבחר לנכון. 

לפני סיום, גם היום מדינה שלמה מחזקת את משפחות החטופים. 133 בנים ובנות אינם בני חורין והם כולם נמצאים במחשבותינו ובמוקד עשייתנו. החזרת החטופים היא לא רק חוב מוסרי ראשון במעלה, אלא יעד אסטרטגי מוביל במלחמה הזאת. גם בימים אלה אנחנו מחפשים דרכים להשבתם. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר