לאחר 24 שנים: מועצה מקומית חדשה בשומרון

שערי תקווה ועץ אפרים יאוחדו ליישוב חדש, שייקרא שער השומרון • ראש המועצה האזורית יוסי דגן: "צעד אסטרטגי ומשמעותי"

שלט המורה על הכניסה לשומרון, צילום: גדעון מרקוביץ'

לראשונה מאז סוף שנות ה-90 תוקם מועצה מקומית חדשה ביו"ש, לאחר שאלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, חתם אתמול על הצו לאיחוד היישובים עץ אפרים ושערי תקווה למועצה מקומית אחת ביו"ש. בכך הושלם המהלך, שקיבל את תמיכתם ואישורם של שרת הפנים איילת שקד ושר הביטחון בני גנץ.

ראש המועצה האזורית שומרון בירך על המהלך. המועצה המקומית האחרונה שהוקמה ביהודה ושומרון היתה בית אל, לפני 24 שנה. היישובים שערי תקווה ועץ אפרים היו שייכים עד כה למועצה האזורית שומרון.

כעת, לאחר המלצת ועדת הגבולות של משרד הפנים וחתימת השרה שקד בתחילת מאי על המלצה לשר הביטחון, ולאחר שגנץ אישר את המתווה - אלוף פיקוד מרכז חתם על הצו לאיחוד היישובים, ואלו יהפכו למועצה מקומית אחת. במועצת שומרון אמרו כי על פי הניסיון המצטבר בהיסטוריה של השומרון, איחוד רשויות תורם בצורה משמעותית לצמיחת היישובים ויהפוך אותם למרכז עירוני גדול, כפי שהיה באריאל.

ראש המועצה המקומית שומרון יוסי דגן, צילום: אורן בן חקון
השרים גנץ ושקד (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

כזכור, אריאל, שהיתה בעבר יישוב של המועצה האזורית שומרון, גדלה והפכה לעיר שבה אף יש אוניברסיטה.

זה כשבע שנים מקדם ראש המועצת המקומית שומרון, יוסי דגן, את המהלך להפיכת שערי תקווה ועץ אפרים למועצה מקומית.

דגן בירך על ההחלטה ואמר: "מדובר בצעד שיחזק בצורה אסטרטגית ומשמעותית את כלל ההתיישבות בשומרון, וייתן מענה מוניציפלי של רמת חיים והשקעות ברמה גבוהה בהרבה לטובת התושבות והתושבים בשומרון". עוד אמר: "הדרך למיליון יהודים בשומרון היא יותר יישובים גדולים, שיהפכו למרכזים עירוניים ויביאו את המסות". דגן הוסיף: "הניסיון מוכיח כי איחוד רשויות והקמת מועצות מקומיות ביהודה ושומרון תורמים לצמיחה ולשגשוג".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר