אישום נגד פרש המשטרה שי פרץ שהצליף במפגינה יעל ראובני

לאחר שתועד באפריל 2023 מכה את המוחה כשהוא רוכב על סוס בנתיבי איילון, מח"ש הגישה כנגדו כתב אישום • לטענתה, הוא עשה זאת ללא סיבה, כשהיא הייתה בדרכה לפנות את הכביש

תיעוד: פרש משטרתי מכה מפגינה באלה בתל אביב (ארכיון)

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד שי פרץ, שבמסגרת תפקידו כפרש במשטרה תקף שלא כדין מפגינה.

המפגינה שנפגעה. יעל ראובני, צילום: ללא

במהלך הפגנה גדולה בתל אביב בתחילת חודש אפריל 2023, ירדו מספר מפגינים, ביניהם המתלוננת, לחסום את נתיבי איילון. לאחר זמן מה, ניתנה לשוטרים במקום הוראה לפנותם, כך תיאור המקרה על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רותם מלמוד דוד. בעת שהחלו המפגינים להתפנות בהוראת השוטרים, הנאשם, שהיה רכוב על סוסו, רכב לעבר המתלוננת, שבתגובה הושיטה ידה קדימה בניסיון לעצור את פגיעת הסוס בה. משלא הצליחה, ניסתה לחצוץ בינה לבין הסוס עם השלט אותו החזיקה.

המתלוננת המשיכה לצעוד לכיוון אליו הורו השוטרים בהתאם להוראות הפינוי, אך הנאשם המשיך להוביל את הסוס לכיוונה. כתוצאה מכך, הסוס דרך על רגלה הימנית וגרם לה להתקשות בהמשך הצעידה. בשלב זה הצליף הנאשם במתלוננת באמצעות המושכות פעמיים. המתלוננת ניסתה להתגונן באמצעות השלט שבידה שוב, אשר נשמט כתוצאה מעוצמת ההצלפה. מיד לאחר מכן, המשיך הנאשם להצליף במתלוננת שלא כדין ופגע בה שוב בעוצמה. כתב האישום מייחס לנאשם עבירה של תקיפה סתם. 

המפגינה היא אחות של נוב ראובני, כתב הבריאות של תאגיד השידור הציבורי כאן 11. לאחר התקיפה, היא סיפרה: "הרגשתי שהשוטר מחפש להוציא עצבים ותסכול והוא מצא (בי) את החולייה החלשה ושם הוא בחר להתמקד ולחסום אותי ולהרביץ לי". "אני עובדת עם סוסים, אני מדריכת רכיבה טיפולית. הדבר האחרון שאעשה זה לתקוף סוס", הוסיפה ראובני בת ה-24. "הוא פשוט התחיל להרביץ לנו, לדרוס אותי עם הסוס שלו ולחסום את הדרך. לא היה צריך להפעיל כוח כדי להזיז אותנו משם, זה היה לא מידתי לחלוטין".

יעל ראובני בדרכה לתת עדות נגד הפרש המשטרתי (ארכיון), צילום: אבי כהן

גורם ביחידת הפרשים דיבר לאחר המקרה להגנתו של פרץ: "צריך לזכור שמדובר במפגינים שחוסמים כביש בהפגנה בלתי חוקית. הפרשים מגיעים כדי לפזר את המפגינים לאחר שקצין משטרה מכריז על הפגנה בלתי חוקית. יש לנו סמכות להפעיל כוח כדי לפזר את המפגינים. הפרש הגיב לסכנה שיצרה עבורו המפגינה. הוא היה צריך למנוע את הניסיון שלה לגרום לסוס להעיף אותו".

לטענתו, ראובני ניסתה לגרום לסוס להעיף את הפרש. "במקרה של המפגינה היא פגעה בסוס עם השלט שהיה לה. נתנה לו מעין דקירה עם השפיץ של השלט. היא ניסתה לגרום לסוס להעיף את הפרש. ראינו שברשתות החברתיות המפגינים שואלים איך לגרום לסוס להעיף את הפרש. היא לא מפגינה תמימה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר