דרישה משופטי בג"ץ: חייבו את המדינה להשיב לעתירה בעניין חוק הגיוס עד אמצע מאי

העותרים נגד חוק הגיוס, המונים את אחים לנשק, התנועה לאיכות השלטון, איילת השחר סיידוף, פורום איילון לזכויות אדם והתנועה הדמוקרטית האזרחית, התאגדו יחד על מנת להתריע בפני בג"ץ נגד הנסיונות הממשלה למרוח ולקנות זמן • בית המשפט פסק פשרה ואיפשר למדינה להגיש תצהיר עד 16 במאי, הממשלה מבקשת להאריך את המועד עד ל-20 לחודש

הפגנה בבני ברק בעד חוק הגיוס. צילום: ללא קרדיט

העותרים נגד חוק הגיוס המונים את אחים לנשק, התנועה לאיכות השלטון, איילת השחר סיידוף, פורום איילון לזכויות אדם והתנועה הדמוקרטית האזרחית, התאגדו יחד על מנת להתריע בפני בג"ץ נגד הנסיונות למרוח ולקנות זמן. הם דורשים שהתאריך האחרון למתן תשובה בעניין יהיה עד 10 במאי ולא יאוחר מכך. בית משפט פסק פשרה שהתצהיר יהיה עד 16 במאי. הממשלה כאמור ביקשה להגיש תצהיר עד 20 לחודש (כי עכשיו יש לה ייצוג נפרד), העותרים התנגדו וביקשו שזה יתבצע עד 10 במאי.

ללא קרדיט

"כזכור, להחלטה בדבר קיום הדיון במועד ובהרכב הנ"ל כמו גם להחלטה בדבר הוצאת צווים על תנאי בכל העתירות, קדמו למעלה מעשר בקשות מטעם המדינה להארכת מועדים להגשת כתבי טענות בעתירות", הם כותבים.

"על רקע בקשות הארכה החוזרות ונשנות בעתירות, יחד עם אי עמידת משיבי המדינה בהחלטות בית המשפט הנכבד, קם חשש שמא, בבחינת "עוד חוזר הניגון", פנינו לניסיונות דומים נוספים מטעם הממשלה (או מי מהמשיבים האחרים) לנגוס ככל הניתן בלוח הזמנים הנותר באמצעות בקשות כאמור, על מנת "לשפר" (מבחינתם) את הסיכויים לסכל את מתווה הדיון שנקבע בתיק נכבד".

בית המשפט העליון בירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

העותרים ממשיכים ומתריעים בפני בית המשפט מפני נסיונות פגיעה בלוח הזמנים הקבוע לדיון בעתירות, והם מביעים את התנגדותם הנחרצת לכל אפשרות מסמוס ומריחה. הם אף מציבים תאריך יעד אחרון וכותבים" "לנוכח האמור לעיל ומתוך התחשבות מירבית ומעל לנדרש במשיבי הממשלה, העותרים יסכימו למתן ארכה קצרה מהמבוקש בבקשת הממשלה, באופן שהתצהיר המשלים האמור יוגש עד ל-10 במאי.

בד בבד, ככל שבית המשפט הנכבד ימצא לנכון להאריך את פרק הזמן כאמור להגשת התצהיר המשלים, מבוקש כי ייקבע על ידו כי לא יינתנו ארכות נוספות וכי לא תתאפשר כל פגיעה במתווה הקבוע לדיון בעתירות"

בתוך כך, מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, שלח טיוטת תצהיר לבג"ץ שבה הוא תוקף את היועמ"שית בטענה שהיא מתייחסת לממשלה כ"סרח עודף" וכי היא מנסה "להחליף את ממשלת ישראל וליצור מבנה שלטוני שבו גופי הביצוע כפופים ליועצת המשפטית לממשלה במקום לממשלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר