בית המשפט דחה על הסף עתירה שהגיש המחבל מרואן ברגותי להקל בתנאי מאסרו

ברגותי, המרצה ארבעה עונשי מאסר עולם, עתר לבית המשפט בדרישה להפסיק את החזקתו בתנאי הפרדת יחיד, ולהקל על תנאי מחייתו בכלא • השופט קבע כי הוא מקבל תנאים בסיסיים בהתאם לדין בעת הזו

מרואן ברגותי מוביל שביתת רעב של אסירי פת"ח

פרסום ראשון: בית המשפט המחוזי בנצרת דחה היום (רביעי) על הסף עתירה שהגיש המחבל מרואן ברגותי להקל בתנאי מאסרו.

ברגותי, המרצה ארבעה עונשי מאסר עולם ועוד 40 שנה, עתר לבית המשפט בדרישה להפסיק את החזקתו בתנאי הפרדת יחיד ולהקל על תנאי מחייתו בכלא.

השופט, עמית בן-חמו, קיבל את עמדת שב״ס, לפיה דמותו התקשורתית של ברגותי, כפי שהוא מנסה לשוות לעצמו כ״לוחם חופש״, אינה עומדת בהלימה לחומרים אודותיו ודחה את כלל טענותיו של המחבל בנוגע לתנאי כליאתו. השופט קבע כי הוא מקבל תנאי מחייה בסיסיים בהתאם לדין בעת הזו.

"מהחומר המודיעיני עולה כי דמותו התקשורתית של העותר כ'לוחם חופשי' איננה עומדת בהלימה עם החומר המודיעיני שבשב"ס", כתב השופט בהחלטתו, "מהחומר עולה כי העותר משתף פעולה במשך פרקי זמן ארוכים עם הגורמים העוינים ביותר עם ישראל כולל תנועת חמאס, הוא פועל ומעורב באופן ישיר בפעולות שיש בהן כדי לפגוע בביטחון המדינה כשברקע לכל ההתנהלות הזו היא חיזוק מעמדו הפוליטי מחוץ לכלא כהכנה ל יום שאחרי".

ברגותי, צילום: רויטרס

עוד הוסיף השופט כי "גורמי המודיעין סבורים כי החזקתו של העותר בתקופה זו באגפים רגילים תסייע בחיזוק תנועת החמאס ובכך תתרום למגוון אירועים שליליים בתוך הכלא".

נראה שגם הפעם מדיניות השר לביטחון לאומי בנוגע לתנאי החזקתם של האסירים הביטחוניים נבחנה וקיבלה גיבוי משפטי. השופט בן חמו סיכם בהחלטתו  כי "כל אסיר כולל אסיר ביטחוני מסוגו של העותר שבפני זכאי לתנאי יסוד וזכויות יסוד בסיסיות כמתחייב בדין, למרות מעשיו המתועבים והמזוויעים, אך אין לאפשר לעותר ולאסירים מסוגו, וודאי לא בעת הזאת תנאים משופרים, טובות הנאה או הטבות לפנים משורת הדין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר