הפרובוקציה של בן גביר והמתקפה של לפיד: תגובות המערכת הפוליטית להחלטת ביידן

השר לביטחון לאומי צייץ שחמאס אוהב את הנשיא האמריקני וראש האופוזיציה מיהר לקרוא לפיטוריו • שר החוץ הצהיר שישראל חייבת להמשיך להילחם בחמאס • השר אמסלם אמר כי "הנשיא האמריקני התבלבל בין הטובים לרעים" • הנשיא הרצוג: "חובה להימנע מאמירות וציוצים חסרי אחריות"

לפיד ובן גביר. "אם הוא לא מפוטר ישראל בסכנה". צילום: אורן בן חקון

בעקבות החלטת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנוגע להמשך העברת הסיוע האמריקני לישראל - "אם ישראל תפתח בפעילות נרחבת ברפיח - לא נספק לה נשק התקפי" - " המערכת הפוליטית בישראל סערה וסיפקה פרובוקציות, תגובות-נגד וביקורת נוקבת על ממשל ביידן (ועל ממשלת נתניהו).

השר איתמר בן גביר הסתפק בציוץ קצר, שגרר אחריו מתקפה מצד האופוזיציה:

 
הציוץ של בן גביר, צילום: צילום מסך X

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מהיר להגיד כי "אם נתניהו לא יפטר את בן גביר עוד היום, הוא מעמיד בסכנה כל חייל בצה״ל וכל אזרח במדינת ישראל".

בן גביר לאחר השיחה עם נתניהו: "הבטיח שלא תהיה עסקה מופקרת"

לפיד גם מתח ביקורת חריפה על הממשלה בראיון לרדיו 103FM: "אם גנץ ואיזנקוט לא היו בממשלה, היינו מזמן אחרי עידן נתניהו, בן גביר וסמוטריץ'. עד שהם לא יעזבו, בטוח שלא יהיה שום דבר. בסוף, הם נתנו לזה לגיטימציה. הם אמרו 'אנחנו שם בשביל הניצחון על חמאס והחזרת החטופים' - האם ניצחנו וחזרו החטופים?"

לפיד. תקף גם את בן גביר וגם את השרים גנץ ואיזנקוט, צילום: אורן בן חקון

גם חבר סיעתו של לפיד, ח"כ ולדימיר בליאק, התייחס לציוץ של בן גביר: "ממשלה של אידיוטים גמורים".

גם נשיא המדינה יצחק התייחס לדברים, במהלך נאומו בטקס לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית: "זו הזדמנות להודות במיוחד לבנות הברית של מדינת ישראל גם היום, ובמיוחד לבת בריתנו הגדולה ביותר ארה"ב. אני מבקש לומר תודה לנשיא ביידן שהוא ידיד גדול של מדינת ישראל שהוכיח את זה מיומה הראשון של המלחמה... בהקשר של חדשות הבוקר, חשוב לי לומר שגם כשיש ויכוחים ורגעים מאכזבים בין ידידים ובני ברית, יש דרך איך לברר את המחלוקות וחובה להימנע מאמירות וציוצים חסרי בסיס, חסרי אחריות ומעליבים, הפוגעים באינטרס הבטחוני הלאומי של מדינת ישראל".

סמוטריץ': "להמשיך דווקא בגלל התנגדות ביידן"

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, מסר: "ערב יום העצמאות ה- 76 שלנו, אנחנו מקבלים תזכורת שמלחמת העצמאות עוד לא הסתיימה. את עצם ההכרזה על הקמת המדינה נאלצנו לעשות למרות אמברגו נשק שהטילה ארה"ב על המדינה שזה עתה קמה, וגם את המלחמה הזו אנחנו חייבים להמשיך עד הניצחון, למרות, ובמידה מסוימת דווקא, בשל התנגדות ממשל ביידן ועצירת משלוחי הנשק. פשוט אין לנו ברירה אחרת שלא תסכן את קיומנו וביטחוננו".

"יש שני דברים קריטיים שאנחנו חייבים לעשות עכשיו", המשיך השר: "להמשיך את המלחמה בעזה עד להשמדת חמאס והחזרת החטופים. זה כרוך בכיבוש רפיח באופן מלא כאן ועכשיו. בנוסף, יש לשמור על האחדות שלנו מכל משמר. רק יחד נוכל לעמוד מול האויבים שלנו וכנגד הלחצים הבינלאומיים הכבירים שמופעלים עלינו להיכנע".

סמוטריץ', צילום: אורן בן חקון

במקביל, ציץ שר החוץ ישראל כ"ץ : "ישראל תמשיך להילחם בחמאס עד להשמדתו. אין מלחמה צודקת מזו".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מסר: "מדהים לגלות שהעולם שכח את מה שקרה בישראל ב 7 באוקטובר בזמן שאנחנו ממשיכים לחוות כאן את הטרור מדרום ומצפון מידי יום ביומו. ‏ישראל חייבת לעמוד בזכות עצמה כולל חיזוק התעשיות הביטחוניות. ‏לא נוותר על הביטחון שלנו ולעולם לא נסכים להיכנע לשום דרישות שפוגעות בביטחון הלאומי של ישראל".

גם השר דודי אמסלם (ליכוד) תקף את דבריו של נשיא ארה"ב: "ביידן פועל משיקולים פוליטיים... מאוד התאכזבתי, לא האמנתי, זה דבר חמור מאוד. הנשיא האמריקני התבלבל בין הטובים לרעים, בהחלטה הזו שלו, הוא מחזק את החמאס, פשוט מאוד.... יש להם מוסר כפול. מה שקשור אליהם זה משהו אחד, ומה שקשור אלינו זה משהו אחר. יש פה אנשים יהודים ואהבה יהודית אף אחד לא יהרוג יהודים, ומי שיהרוג יהודים ימות". את הדברים אמר השר בראיון ל-103FM.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר