"משת"פים ותועמלנים": תביעה ראשונה נגד שני ארגונים פרו-פלשתיניים שהעבירו כסף לחמאס

הפורום המשפטי הבינלאומי והמרכז הלאומי להסברה יהודית הגישו את התביעה בשם תשעה קורבנות אמריקנים שניצלו מטבח 7 באוקטובר • עו"ד ארסן אוסטרובסקי, ל"ישראל היום": "AMP ו-NSJP הפכו למעשה לזרוע של חמאס בקמפוסים בארה"ב" • מנכ"ל ומנהל המרכז הלאומי להסברה יהודית: "כשמישהו אומר שהוא תומך טרור - תאמין לו"

מעצר מפגינים פרו-פלשתינים באוניברסיטת אמורי, אטלנטה

תביעה ראשונה בארה"ב נגד שני ארגונים פרו פלשתינים אמריקניים, אשר על פי החשד העבירו לחמאס כסף וממנים את המחאות בקמפוסים שם.

שני ארגונים אנטי-ישראליים פועלים כמשתפי פעולה ותועמלנים עבור חמאס. מפגינים בקמפוסים בארה"ב, צילום: אי.פי

את התביעה הגיש הפורום המשפטי הבינלאומי בשם תשעה קורבנות אמריקנים וישראלים, מתוך 1,200 שרצח חמאס ביום המתקפה. התובעים הם ניצולים ממתקפת הטרור, לרבות הטבח בפסטיבל נובה, בני משפחה של הנרצחים, ותושבי העוטף שעדיין לא שבו לביתם.

מצדיקים אכזריות מחרידה

בתביעת הפיצויים נטען כי "הארגון הלאומי של הסטודנטים לצדק בפלשתין (NSJP)" והארגון המייסד שלו "מוסלמים אמריקניים למען פלשתין (AMP)" פועלים בארה"ב כמשתפי פעולה ותועמלנים עבור חמאס, שהוגדר כארגון טרור על ידי הממשלה בארה"ב.

"השתתפו בתעמולה טרוריסטית כדי להצדיק את האכזריות המחרידה שלו". מפגינים אנטי-ישראלים בארה"ב, צילום: רויטרס

בכתב התביעה מצוין כי ביום שלמחרת הטבח, AMP ו-NSJP הצדיקו את הזוועות שביצע חמאס "והשתתפו בתעמולה טרוריסטית כדי להצדיק את האכזריות המחרידה שלו. AMP ו-NSJP נענו לקריאה לגיוס המונים מטעם חמאס, על ידי הפצת מניפסט המסביר כי בכוונתם לא רק לסייע למסע הטרור המתמשך של הארגון בחו"ל, אלא גם כדי להרחיב את עזרתם בכוונה לעורר כאוס, אלימות וטרור בארה"ב".

לטענת התביעה, באופן זה פעלו הקבוצות לתמוך ולקדם את המטרות וההנחיות של חמאס.

מסייעים למסע הטרור המתמשך. מפגינים אנטי ישראלים בקמפוסים בארה"ב, צילום: אי.פי.אי

עוד נכתב כי "AMP ו-NSJP מספקים ביודעין סיוע מתמשך, שיטתי ומהותי לפעולות הטרור הבינלאומיות של חמאס ושל שלוחותיו. לפיכך, AMP ו-NSJP אחראים כלפי התובעים בגין הנזקים שנגרמו להם בגלל ש-AMP ו-NSJP מסייעים ומסייעים לטרור".

"אין מקום לאנטישמיות"

התביעה הוגשה על ידי קבוצה של עורכי דין, בראשות חברת הליטיגציה "גרינברג טראוריג" והמרכז הלאומי להסברה יהודית, בשיתוף עם הפורום המשפטי הבינלאומי.

"מספקים ביודעין סיוע מתמשך, שיטתי ומהותי לפעולות הטרור הבינלאומיות של חמאס". המחאות בקמפוסים, צילום: אי.פי

מנכ"ל הפורום המשפטי הבינלאומי, עו"ד ארסן אוסטרובסקי, אמר ל"ישראל היום" כי "NSJP הפכה למעשה לזרוע של חמאס בקמפוס בארה"ב, המסייעת ישירות לקבוצת הטרור במכללות אמריקניות, ומקלה על התנאים הדרושים להמשיך בביצוע פעולות טרור והחזקת חטופים, כולל אזרחים אמריקנים".

"די, עלינו להביא לדין לא רק את מבצעי הטבח הנתעב ביותר ביהודים מאז השואה, אלא לתת דין וחשבון על כל אלה שמאפשרים, תומכים ומשתפים איתם פעולה".

הבהיר שלא ישקול מחדש מדיניות בנוגע למזרח התיכון. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: אי.פי.אי

מנכ"ל ומנהל המרכז הלאומי להסברה יהודית, עו"ד מארק גולדפדר, מסר: "המקרה הזה מאוד פשוט: כשמישהו אומר לך שהוא מסייע לטרוריסטים - תאמין להם".

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס למחאות בקמפוסים בארה"ב, והבהיר כי לא ישקול מחדש את המדיניות בנוגע למזרח התיכון בעקבות ההפגנות. הוא ציין כי "יש לאפשר הפגנות שעומדות במבחן חופש הביטוי - אך יש לשמור על שלטון החוק. הרס רכוש ואיום על אנשים זה נגד החוק", עוד הוסיף הנשיא כי "אין מקום לאנטישמיות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר