נתניהו: "קיבלתי החלטה, אף אחד לא יגן עלינו, נעמוד לבד - גם ברפיח"

רה"מ נתניהו נפגש עם שורדי השואה משיאי המשואות של העצרת הממלכתית לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה של יד ושם • הוא התייחס לתמיכת העולם, ובפרט ארה"ב במהלכי ישראל מול חמאס • "אם אנחנו צריכים לעמוד לבד - אנחנו עומדים לבד, אם אפשר לגייס את הגויים - מה טוב" • לפני ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, טען: "נעשה מה שצריך כדי לנצח ולגבור על אויבנו, לרבות ברפיח"

נתניהו לשורדי השואה משיאי המשואות: "הכוח שעומד לרשותנו, אין לנו כוח אחר". // רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו היום (חמישי) עם שורדי השואה משיאי המשואות במשרד רה"מ בירושלים. במהלך הפגישה, נתניהו הדגיש: "אם אנחנו לא נגן על עצמנו - אף אחד לא יגן עלינו". לפני ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, בטקס הזיכרון לחללי האצ"ל שנפלו בקרב על יפו, אמר נתניהו: "היו וישנם חילוקי דעות בתוכנו לגבי פעולות בזירות רחוקות וקרובות. אבל בסוף הדיון קיבלתי החלטה וההחלטה התקבלה. פעלנו שם ונפעל גם כאן. נעשה מה שצריך כדי לנצח ולגבור על אויבנו, לרבות ברפיח".

 

בפגישה עם שורדי השואה, נתניהו פנה אליהם, ואמר: "איזי (יצחק, אחד השורדים) אמר כאן: 'מדינת ישראל היא המקלט האחד והיחיד לעם היהודי' - כל כך נכון. מיכאל (אחד השורדים) אמר: 'אין לסמוך על הגויים שמבטיחים הבטחות'. אם אפשר לקבל את עזרת הגויים אני בעד תמיד. אבל בשואה הגדולה ביותר, מנהיגים גדולים כמו רוזוולד, שאמרו לו מה שקורה באושוויץ ובבירקנאו ובמחנות המוות, למרות שידע, תשובתו הייתה: 'על גופתי טייס אחד ייפול כאן, לא אאבד טייס אחד', וסירב לקבל את היהודים".

"אלה היו מנהיגים גדולים. צ'רצ'יל, שאני מאוד מעריך אותו, ניסה לגייס את הצבא שלו, אבל הצבא שלו עשה נגדו מרד. אם אנחנו צריכים לעמוד לבד - אנחנו עומדים לבד. אם אפשר לגייס את הגויים - מה טוב. אבל אם אנחנו לא נגן על עצמנו - אף אחד לא יגן עלינו". הוא חתם את דבריו, והדגיש: "הכוח שעומד לרשותנו, הוא הכוח ששמעתי כאן - אין לנו כוח אחר".

נתניהו בטקס הזיכרון לחללי האצ"ל" "נעשה מה שצריך כדי לנצח ולגבור על אויבנו, לרבות ברפיח"

דבריו של רה"מ מגיעים על רקע החשש מתגובות נגד הפעולה הצבאית של צה"ל ברפיח. כשהאו"ם מביע מחאה וארצות הברית מודיעה שלא תתמוך במהלך, דבריו של נתניהו מקבלים משנה תוקף.

בביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אתמול בישראל, אמר לו נתניהו: "אם חמאס לא יסכים להצעה החדשה, לא תהיה עסקה וישראל תחל במבצע ברפיח. לא נסכים לעסקה שכוללת את סיום המלחמה". עוד הוא הדגיש: "אם חמאס לא יסכים להצעה החדשה, לא תהיה עסקה וישראל תחל במבצע ברפיח. לא נסכים לעסקה שכוללת את סיום המלחמה".

ראש הממשלה ואנתוני בלינקן, היום, צילום: חיים צח /לע"מ

רה"מ הציג את מרחב הגמישות שנתן לצוות המשא ומתן בעסקה ואמר שישראל "כבר הלכה כברת דרך", והוסיף: "ישראל תהיה מוכנה להמתין עם רפיח אבל לא לבטל כליל". מאוחר יותר נמסר מלשכת רה"מ: "המבצע ברפיח אינו מותנה בכלום - ראש הממשלה נתניהו הבהיר זאת למזכיר בלינקן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר