גורם ישראלי: "רעב? בעזה יש עודפי מזון עצומים"

מדי ערב מתקיים פורום מרובע של ישראל, ארה"ב האו"ם ומצרים על מצב הסיוע לעזה • גורם ישראלי: "כבר לא בוזזים משאיות כי כבר אין שום מחסור"

השווקים בעזה מלאים בסחורה. צילום: אי.אפ.פי

בעוד ארה"ב ומדינות בעולם לוחצות על ישראל להגביר את הכנסת המזון לעזה, גורמים ישראליים הבקיאים במתרחש אומרים כי בעזה יש הצפה של סיוע שהיא עצמה לא מסוגלת לקלוט.

גורמים ישראלים מותחים ביקורת חריפה על הנציגים האמריקנים, בראשם השגריר דיוויד סאת'רפילד, ומאשימים אותם בהדהוד השקר אודות "רעב בעזה".

מכולות סיוע הומניטרי ממתינות לאיסוף של גורמי האו"ם // דובר צה"ל

ל"ישראל היום" נודע כי מדי ערב בשעה שמונה מתקיים פורום מרובע בהשתתפות נציגים של ישראל, ארה"ב, האו"ם ומצרים, שבו נמסר דיווח יומי על המצב ההומניטרי בעזה.

מטעם ישראל משתתפים בישיבה נציגים של מתאם פעולות הממשלה ביש"ע (מתפ"ש). את האמריקנים מייצג השליח המיוחד לעניינים הומניטריים לעזה, השגריר סאת'רפילד. ביחד הם סופרים כמה משאיות נבדקו ונכנסו לרצועה, כמה פרקו את תכולתן בתוכה וכמה לא, ועד כמה אנשים בעזה רעבים.

"אין שם מחסור של מזון בעזה וגם לא היה", אומר גורם ישראלי הבקי בפרטים. "החנויות מלאות, השווקים מפוצצים מסחורה, פירות, ירקות, שווארמה, פיתות, יש הכל. אתה יודע מדוע כבר לא בוזזים שיירות? כי אין שום מחסור. הכמויות שנכנסות לא נורמליות".

משאיות סיוע, צילום: דו"צ

מפקד מתפ"ש, אלוף רסאן עליאן, פרסם בשבוע שעבר הודעה חריגה בה אמר: "ישראל אינה מהווה צוואר בקבוק בכל הקשור למתן הסיוע ההומניטרי. על האו"ם לבצע את המלאכה עליה הוא אמון ולעשות אותה כנדרש".הדברים האלה הם רק קצה הקרחון של מה שחושבים בחדרים הסגורים הגורמים העסוקים בסיוע.

"אין צורך בפתיחת מעבר בצפון הרצועה, אין צורך בפתיחת נמל אשדוד, וגם לא במזח בעזה - כי לא חסר אוכל. המזח הוא אופרציה מטורפת, ההצנחות מיותרות - הן יקרות והכמויות שלהן קטנות, אבל הן מצטלמות טוב. האו"ם לא מצליח לחלק את מה שנכנס, אז צריך עוד?", שואל גורם ישראלי שבקי בנתונים.

הצנחות. מצטלמות טוב, צילום: רויטרס

חרף הנתונים האלה, סאת'רפילד אמר בשבוע שעבר ל"ועד היהודי אמריקני" (AGC) כי "קיים סיכון מיידי לרעב, לרוב אם לא לכל 2.2 מיליון האנשים בעזה". זאת אף כי בשלושת הימים קודם, נכנסו לרצועה כ־300 משאיות ביום.

בישראל סבורים כי האופן שבו מתנסחים בכירי הממשל מהדהד את הטענות השקריות של תומכי חמאס בארה"ב, כאילו בעזה נעשה רצח עם. "הרטוריקה של סאת'רפילד ושל אחרים מזעזעת", אומר גורם בתחום ההסברה. "ההסבר היחיד לפער בין מה שהם יודעים למה שהם אומרים מוכרח להיות פוליטי. אומרים מה שיהיה נעים לבוחרים לשמוע. אפשר אגב לראות שהמדיניות בפועל לא משתנה".

הכתבה המלאה תתפרסם במוסף "ישראל השבוע" ביום שישי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר