המלחמה הפסיכולוגית של חמאס נמשכת: ארגון הטרור פרסם סרטון של שני חטופים בחיים

חמאס פרסם תיעוד שבו מופיעים החטופים קית' סיגל ועמרי מירן • החטופים קראו לממשלה להשתתף במשא ומתן לעסקה וסיפרו כי ראו את ההפגנות בתל אביב ובירושלים • התיעוד מתפרסם ימים בודדים לאחר אות החיים הראשון מהחטוף הירש גולדברג-פולין

שני החטופים הישראלים קית' סיגל ועמרי מירן. צילום: ללא

אות חיים משני חטופים נוספים: ימים בודדים לאחר שפרסם אות חיים מהחטוף הירש גולדברג-פולין, חמאס פרסם היום אחר הצהריים (שבת) סרטון עם שני החטופים הישראלים קית סיגל בן ה-64 ועמרי מירן בן ה-47, המוחזקים על ידו בשבי ברצועת עזה מזה יותר מ־203 ימים.

קית סיגל החטוף 204 יום בעזה, צילום: רשתות ערביות

בסרטון, שלא ברור מתי צולם אך דבריו מעידים לכאורה שהוא מהתקופה האחרונה, מתייחס ארגון הטרור לאמירותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט על הלחץ הצבאי.

בסרטון מדבר תחילה קית בן ה-64, שביקש למסור למשפחתו כי "חשוב לי מאוד שתדעו שאני בסדר, ואני מקווה מאוד שגם אתם". הוא ציין כי יש לו זכרונות מאוד יפים מחג הפסח בשנה שעברה ו"אני מקווה שתהיה לכולנו הפתעה הכי טובה שיכולה להיות".

עומרי מירן בסרטון חמאס, צילום: ללא

גם עמרי מירן בן ה-47 מקיבוץ נחל עוז. הוא מסר למשפחתו כי הוא מתגעגע לכולם ומקווה לחגוג את חג הפסח הבא יחד איתם. מירן ציין כי הוא נמצא בשבי חמאס כבר יותר מ-200 ימים.

בנוסף על כך, החטופים סיגל ומירן קראו לממשלה להשתתף במשא ומתן לעסקת חטופים, וסיפרו כי הם ראו את ההפגנות בתל אביב וירושלים. הם קראו להמשיך בכך והביעו תקווה שתהיה עסקת חטופים בקרוב. לצד זאת, הם הביעו חשש מכך שחלף המון זמן ועדיין אין עסקת חטופים.

תקיפות צה"ל מזרחית לחאן יונס // רשתות ערביות

סיגל, מרפא בעיסוק, נחטף מביתו בכפר עזה יחד עם בת זוגו, אביבה אדריאן סיגל, ששוחררה מהשבי אחרי 51 ימים ברצועת עזה. מירן נחטף מביתו בנחל עוז לעיני משפחתו.

ממטה המשפחות נמסר: "אות החיים מקיט סגל ועמרי מירן הם ההוכחה הברורה ביותר שממשלת ישראל צריכה לעשות הכול כדי לאשר עיסקה להחזרת כל החטופים עוד לפני יום העצמאות, החיים לשיקום, והנרצחים לקבורה בכבוד. זה הזמן של הממשלה והעומד בראשה להוכיח במעשים את מחויבותם לאזרחי המדינה שמצפים להחזרת החטופים - אסור לממשלת ישראל לפספס את ההזדמנות הקיימת ולהחזיר את כולם הביתה!"

אביו של החטוף עמרי מירן לקבינט: "אין לכם זכות מוסרית לוותר על עסקה!" // מטה משפחות החטופים

דני, אביו של עמרי מירן הגיע לכיכר החטופים לאחר שקיבל אות חיים ראשון מבנו אחרי 204 ימים. דני מירן בכה שעה שלמה מהתרגשות בעקבות התיעוד, וזעק בעיניים דומעות לחברי הקבינט: "גלו מנהיגות. אשרו כל עסקה".

משפחתו של החטוף קית' סיגל שנצפה גם הוא בסרטון חמאס פרסמה וידיאו בתגובה שם אמרה בתו של קית': "לראות את אבא שלי היום רק מדגיש לכולנו עד כמה אנחנו חייבים עסקה כמה שיותר מהר שתחזיר את כולם הביתה. אני דורשת מהמנהיגים לראות את הסרטון הזה ולראות את אבא שלהם זועק לעזרה".

אביבה, שיר ואילן סיגל, בהתייחסות ראשונה אחרי שחרור אות החיים של קית’ מוקדם יותר היום. // מטה המשפחות

בתו השנייה אמרה: "אם ראיתם את הסרטון ראיתם שאבא שלי יודע שכולנו מגיעים לעצרת כל שבוע ונלחמים עליו ועל כל החטופים. לא נפסיק להילחם יחד". בת זוגו שחזרה מהשבי, אביבה סיגל, אמרה: "קית' אני אוהבת אותך. אנחנו נילחם, נילחם עד שתחזור".

הלילה, כזכור, הודיע חמאס כי קיבל את התשובה הרשמית של ישראל בנוגע לעמדתה בעניין המגעים להפסקת אש. לפי הודעת ארגון הטרור, שנמסרה על ידי חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר, "נבחן את ההצעה לפני שנגיש את תשובתנו".

"ישראל היום" בחר שלא לפרסם את תוכן הסרטון שהופץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר