ה"ניו יורק טיימס": בתקיפה הישראלית באיראן השתתפו גם מטוסי קרב ושוגרו טילים

הדבר מרמז כי המתקפה כללה כוח אש מתקדם יותר מכפי שדיווחו הדיווחים הראשוניים • עוד הם הוסיפו, כי לא היה ברור מיידית מהם סוגי הטילים שבהם נעשה שימוש, מהיכן הם נורו, האם יורטו על ידי ההגנה של איראן או היכן הם נחתו

מפת התקיפה באיראן . צילום: ללא קרדיט

מטוסי קרב ישראלים ירו טילים על איראן במהלך מתקפת תגמול מוקדם ביום שישי בבוקר, כך אמרו היום (שבת) פקיד מערבי אחד ושני פקידים איראנים ל"ניו יורק טיימס". הדבר מרמז כי המתקפה כללה כוח אש מתקדם יותר מכפי שדיווחו הדיווחים הראשוניים.

ערוץ איראן אינטרנשיונל פרסם תיעוד מאספהאן של התקיפה

עוד הם הוסיפו, כי לא היה ברור מיידית מהם סוגי הטילים שבהם נעשה שימוש, מהיכן הם נורו, האם יורטו על ידי ההגנה של איראן או היכן הם נחתו. הפקיד המערבי והגורמים האיראנים ביקשו אנונימיות כדי לדון במידע מסווג.

לאחר התקיפה, גורמים איראנים טענו כי היא בוצעה על ידי מל"טים אוויריים קטנים, שככל הנראה שוגרו מתוך שטח איראן. לדבריהם, קבוצה נפרדת של מל"טים קטנים, זמן קצר לאחר התקיפה, הופלה באזור תבריז, כ-500 מיילים צפונית לעוספיה. ישראל לא לקחה אחריות פומבית למתקפה ביום שישי ולא הגיבה על השימוש במטוסים או טילים.

הפגיעה במתקן באיספהאן ב-2023 (ארכיון), צילום: רויטרס

אתמול, רשת "אל-ערביה" הסעודית דיווחה ממקורותיה כי התקיפה באיראן בוצעה על ידי שלושה מטוסי קרב אף 35. לפי הדיווח, היעד היה מערך מכ"מ של ההגנה האווירית ששימש את המתקן הגרעיני בנתנז. מנגד,מבבוקר שישי טענו באיראן כי הם השמידו שלושה כטב"מים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר