לקראת כניסה לרפיח: דרמר והנגבי יקיימו הערב פגישה עם האמריקנים

השר רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי ינהלו הערב שיחת זום עם האמריקנים • הפגישה, השנייה בה ידונו הצדדים ברפיח, מגיעה לאחר ההתקפה האיראנית והדיווח לפיו ארה"ב מוכנה לקבל תקיפה ברפיח במקום תגובה צבאית לאיראן

תושבים ברפיח, השבוע. צילום: אי.אף.פי

רפיח על הפרק. הערב (חמישי), יקיימו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי פגישת זום עם מקביליהם בבית הלבן, כהיערכות לקראת פעולה צבאית ברפיח, עליה ישראל לא מוכנה לוותר. 

נתניהו מתייחס לכניסה לרפיח: "אין כוח שיעצור אותנו"// איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

מדובר בפגישה מקוונת שנייה בין הצדדים בנושא הפעולה ברפיח, לאחר שבפעם הקודמת הטיחו אנשי הממשל הדמוקרטי ביקורת נוקבת בנציגים הישראלים, על כך שתוכניות הפעולה המוצגות ככירורגיות, מנותקות בפועל מהאופן בו הן מיושמות לבסוף על ידי כוחות צה"ל.

בבית הלבן מתחו ביקורת על הפער בין הכוונות לביצוע, אולם בישראל התעקשו כי הפעולה ברפיח שמטרתה לחסל את שארית גדודי חמאס שעדיין לא הושמדו. ישראל, מטבע הדברים, תנסה להסביר ולהבהיר לאמריקנים כי הכניס לפעולה ברפיח היא הכרחית לשם השגת יעדי המלחמה.

שר הביטחון גלנט לצד היועץ לביטחון לאומי סאליבן. עסקת חליפין עזה-רפיח, צילום: אריאל חרמוני

בתוך כך, היום דווח כי ארה"ב נתנה אור ירוק לפעולה ברפיח בתמורה לתגובה מוגבלת נגד איראן. לפי שלושה מקורות ישראליים, לפחות במהלך שני לילות השבוע ביטלה ישראל פעולות תגובה מתוכננות. על פי עיתון הגרדיאן הבריטי ישראל העבירה ארטילריה וכוחות משוריינים לרצועת עזה, באופן שיכול להעיד על הכנות לפעולה קרבה ברפיח. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר