כאלף מחבלים שחוסלו וכ-20 ק"מ של מנהרות שהושמדו: צה"ל מרחיב את ההפעילות ב"מסדרון מרכז הרצועה"

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ואוגדה 162 פועלים במרכז הרצועה, ובאזור שנועד למנוע מעבר של תושבים בין חלקי עזה • הלוחמים פשטו על מתחם ניהול לחימה הממוקם מתחת לנחל עזה, שם איתרו אמצעי לחימה רבים

תיעוד תוואי המנהרות במרכז הרצועה - והשמדתם// דובר צה"ל

חיסולים, איתור אמצעי לחימה והשמדת מנהרות ומוצבים לייצור רקטות: כך פעל השבוע צוות הקרב של חטיבת הנח"ל במרחב "מסדרון מרכז הרצועה", המפריד בין צפון לדרום עזה, כחלק מפעילות אוגדה 162. 

לוחמים בכניסה למנהרה שאותרה , צילום: דובר צה"ל

המסדרון מהווה מרחב המפריד בין חלקי הרצועה, משם הכוחות ביצעו פשיטות ממוקדות בשלושת החודשים האחרונים, וחיסלו באמצעות מודיעין מקדים, יותר מאלף מחבלים, והשמידו יותר מ-20 קילומטרים של תוואי תת-קרקע במרחב המסדרון, כאשר המחבלים תכננו לצאת מחלק מהפירים ולהפתיע את הלוחמים.

כמו כן, בשבוע האחרון לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401, יחד עם כוחות יהל״ם טיהרו והשמידו יותר מ-100 תשתיות טרור וחיסלו יותר מ-40 מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובתקיפות כלי טיס.

בין תשתיות הטרור שהושמדו - מספר יעדים צבאיים של ארגוני הטרור ברצועה, ביניהם, מוצב המשמש לייצור רקטות ואמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס ומוצב המשמש לייצור טילי רקטות ארוכות טווח של ארגון הטרור הג׳יהאד האיסלאמי. הלוחמים פשטו על מתחם ניהול לחימה תת-קרקעי הממוקם מתחת לנחל עזה ונועד למנוע מכוחותינו לחצות את הנחל. במתחם הלחימה אותרו אמצעי לחימה רבים של מחבלי החמאס.

במהלך המבצע הושמדו 17 פירים, ביניהם התקפיים. כמו כן, הכוחות איתרו מספר משגרים ובורות שיגור המשמשים את ארגוני הטרור ברצועה.

טרם כניסת הכוחות למרחב ובמהלך המבצע, הובילה חטיבת האש 215 את תוכנית האש האוגדתית וחיסלה מחבלים רבים. כוחות החטיבה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות. יחידות הארטילריה תקפו תשתיות טרור במרכז הרצועה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר