בצעד חריג: שטח צבאי סגור הוטל על החווה שבה התרחש רצח הנער בנימין אחימאיר

אחימאיר בן ה-14 נעדר מיום שישי בשעות הבוקר באזור בנימין, וגופתו נמצאה ביום שבת על ידי כוחות צה"ל • ביום שני האחרון הגיעו במפתיע כוחות של המנהל האזרחי ומג"ב לחווה והחלו להחרים ציוד שהיה במקום • "במקום להתעסק בהחזרת ההרתעה והביטחון, מישהו מתעסק בהחרמת ציוד שלנו" אומר גורם ביטחוני

בנימין אחימאיר ז"ל. צילום: .

צו שטח צבאי סגור הוטל בצעד חריג על חוות מלאכי השלום, פחות משבוע לאחר הפיגוע הקשה שבו נרצח הנער בן ה-14 בנימין אחימאיר. בצה"ל טוענים כי המטרה אינה למנוע כניסת בני אדם אלא לעצור הכנסת ציוד לבנייה בלתי חוקית, ואילו בחווה אומרים – מדובר ברדיפה.

ביום שישי שעבר נרצח בנימין אחימאיר כשיצא עם עדרו מחוות גל, שהינה חלק מחוות מלאכי השלום. לאחר כ-24 שעות אותרה גופתו על ידי רחפן צבאי כשעליה סימני אלימות קשים. מוקדם יותר השבוע הוטל צו איסור פרסום על פרטי החקירה.

בנימין אחימאיר, צילום: ללא

ביום שני האחרון הגיעו במפתיע כוחות של המנהל האזרחי ומג"ב לחווה והחלו להחרים ציוד שהיה במקום. לטענת גורם ביטחוני לא הייתה שום כוונה להרוס את החווה אלא למנוע הקמה של מבנים חדשים, על שטח שמוגדר פרטי-פלשתיני. "אין שום כוונה להרוס את החווה, אתמול היו נסיונות להקים מבנים חדשים נוספים באופן בלתי חוקי. היום החרמנו את הציוד, אין שום אכיפה או הריסה", אמר אז הגורם.


בצה"ל לא הסתפקו בהחרמת הציוד, אלא הטילו צו שטח צבאי סגור על החווה. הדבר, הם טוענים, נועד למניעת בנייה בלתי חוקית נוספת ותו לא. לדברי גורמים בצה"ל נערכה אתמול (שלישי) תפילה גדולה בחווה, ואין שום מניעה לכניסת ישראלים או אפילו ציוד, כל עוד לא מדובר בציוד לבנייה בלתי חוקית.
אנשי החווה זועמים ואומרים כי הם מרגישים תחושה קשה של רדיפה. אליהו זרד, תושב החווה, סיפר כשהוא בהכנות לכניסה לפעילות ברצועת עזה כמילואימניק כי התחושות לא פשוטות.


"אחרי שבת נורא קשה שעברנו בחיפושים אחר גופתו של רועה הצאן שלנו, הנער בנימין, חזרנו למילואים להתארגנות לקראת כניסה לרצועה. בזמן הזה, שאנחנו פה, והאישה וארבעת הילדים בבית, אנחנו מקבלים תחושות שמישהו מזהה אותנו כאויב", אמר.


"במקום להתעסק בהחזרת ההרתעה והביטחון, אחרי שמחבל הסתובב במשך כמה שעות ביישוב ביום שישי במטרה לרצוח יהודים, מישהו מתעסק בהחרמת ציוד שלנו, בהכרזה על היישוב כשטח צבאי סגור ובהתנכלות לתושבים", הוסיף. "מישהו התבלבל. אנחנו לא האויב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר