פיגוע משיכה נמנע: מטען עם מאות מסמרים הונח מטרים מכביש ראשי בשומרון

כוחות הגיעו למקום בעקבות דיווח על שריפה • מה שהתברר כבקבוק תבערה שהושלך על מטף שבו מטען חבלה, במטרה לפוצץ אותו • מדובר במטען מאולתר, אך כזה שהיה עלול לפגוע קשות בלוחמים • ניסיון הפיגוע מסמן עליית מדרגה נוספת בכביש 55

כבישי יו"ש (ארכיון). צילום: מרים צחי

מטען עם מאות מסמרים אשר הונח מטרים מכביש ראשי אותר אתמול (שלישי) בשעות הלילה ע"י לוחמים שהגיעו למקום בעקבות דיווח על שריפה. תחילה סברו הכוחות שמדובר על דליקה שפרצה כתוצאה מבקת"ב, אך כשהגיעו למקום כוחות נוספים אותר בין השיחים שצמודים לכביש בקבוק תבערה שהושלך על מטף שבו מטען חבלה, במטרה לפוצץ אותו. על פי החשד, מדובר במטען הבשלה מתוחכם, שנועד לפגוע בכוחות שהגיעו למקום. 

זירת פיגוע הירי בכביש 55 בשומרון (ארכיון) // קרדיט: עמר אסאדי

המחבלים הניחו את המטף שבתוכו מטען החבלה, ולאחר מכן יידו בקבוק תבערה שאמור היה לפוצץ את המטף ולהפעיל את המטען. מדובר במטען מאולתר, אך כזה שהיה עלול לפגוע קשות בכוחות שהגיעו למקום בשל מספר המסמרים הרב שבתוכו. לא ברור כמה נזק או נפגעים היה גורם למכוניות שנסעו על הכביש. מפקד חטיבת אפרים יתחקר את נסיבות האירוע בעצמו לאור חומרתו.

מדובר בעליית מדרגה נוספת בכביש 55, שעד לא מזמן היה אומנם יעד מועדף על המחבלים ליידויי אבנים או בקבוקי תבערה, אך לא מטענים. לפני כשבועיים ביצע מחבל פיגוע ירי על הציר, לא הרחק משם. המחבל פרק מרכב גנוב בסמוך לכביש ופתח באש מרובה M-16 לעבר שני אוטובוסים ומספר רכבים. מהירי נפצעה קשה מאוד חיילת. המחבל נמלט מהמקום, והמרדף אחריו עדיין מתנהל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר