גלנט ללוחמים בצפון: ״האיראנים נכשלו במתקפה וייכשלו בהרתעת ישראל״

שר הביטחון קיים הערכת מצב עם מפקדים בגבול לבנון • "מטוסי חיל האוויר פועלים בכל מקום, שמי המזרח התיכון פתוחים, וכל אויב שילחם נגדנו אנחנו נדע להכות אותו״ • "אני משוכנע שנגיע לשלב שבו נחזיר את האזרחים לביתם בביטחון"

שר הביטחון גלנט ללוחמים בגבול הצפון: ״האיראנים נכשלו במתקפה ויכשלו בהרתעת ישראל" // צילום: אלעד מלכא

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (שלישי) לגבול הצפון, שם קיים הערכת מצב עם מפקד אוגדה 146 תא"ל ישראל שומר, מפקד חטיבה 6 אל"מ איתן גלעד, ומפקדי הגדודים הפועלים בגזרת הגליל המערבי.

גלנט שוחח עם המפקדים על החשיבות ברצף הפעילות המבצעית לדחיקת כוחות חיזבאללה ממרחב הגבול, ושיבח את הלוחמים על פעילותם המבצעית בגזרה. הוא התייחס למתקפה האיראנית על ישראל, והדגיש כי לאחר שהאיראנים נכשלו בהתקפה, הם ייכשלו גם בהרתעה ולא ימנעו ממדינת ישראל לפעול נגד כל ניסיון התעצמות ברחבי המזרח התיכון.

גלנט עם לוחמים סמוך לגבול לבנון, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"המשימות הן משימות רציניות"

"גם כאשר המלחמה נראית בגזרות אחרות, המשימה שלכם לא פוסקת", אמר גלנט לחיילים. "האיראנים תקפו אותנו בצורה אגרסיבית עם למעלה מ-500 חימושים, אך אף טיל שיוט או כטב״ם לא הגיעו לישראל ומתוך למעלה ממאה טילי קרקע-קרקע, ארבעה נפלו בישראל - כתוצאה מעבודת ההכנה שעשינו עם השותפים שלנו והפעולה האיכותית של צה"ל על כל המערכות שלו״.

 

״האיראנים לא יצליחו לממש משוואה שונה של הרתעה מול ישראל. מטוסי חיל האוויר פועלים בכל מקום, שמי המזרח התיכון פתוחים, כל אויב שילחם נגדנו - אנחנו נדע להכות אותו בכל מקום שהוא״, הוסיף השר. "המשימות הן משימות רציניות, אני רואה מה אתם עושים ואני משוכנע שאנחנו נגיע לשלב שבו נחזיר את האזרחים לביתם בביטחון - או בפעולה צבאית או בהסכמה - אנחנו נערכים לכל האפשרויות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר