דובר צה"ל בוועידת "ישראל היום": "אי אפשר שלא להגיב למתקפה של איראן, אך היא מביאה איתה גם הזדמנויות אסטרטגיות"

הוועידה נערכת במרכז הכנסים באשקלון, בסימן "עוטף ישראל במרכז" • תא"ל הגרי: "אנחנו נפעל באופן הנכון ובזמן הנכון" • על המצב בעורף אמר: "אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שבאחד בספטמבר אנשים יחזרו חזרה לבתי הספר ולבתים שלהם"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בראיון ל"ישראל היום". צילום: גדעון מרקוביץ'

"ועידת המחר" של "ישראל היום" נפתחה הבוקר (שלישי) במרכז הכנסים הבינלאומי באשקלון. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התארח בוועידה ונשאל בין היתר על תגובה למתקפה האיראנית, על הקואליציה האזורית, על מתווה עסקה להחזרת חטופים ועל המצב בעורף הישראלי. 

"ביום שבת איראן תקפה את מדינת ישראל ב-350 שיגורים שונים. הדבר הזה נעצר, איראן נכשלה בתקיפה שלה. הוא נעצר בזכות יכולות שנבנו במדינת ישראל לאורך שנים בתעשיות הביטחוניות. הוא נעצר בזכות קרב הגנה אווירי היסטורי שעוד יילמד הרבה בעולם. קרב הגנה שבו טייסים של חיל אוויר מפילים נחילים של כלי טיס", אמר תא"ל הגרי. 

"בנוסף, קרה דבר גדול מאוד: קואליציה אזורית בהובלה ארה"ב, בריטניה וצרפת התאגדה ביחד באופן מושלם - באוויר, ביבשה ובים וביחד יירטו 99% מהאיום לפני שחדר למדינת ישראל. בסופו של יום נכנסו 4 טילים בליסטיים שפגעו בבסיס נבטים ולא גרמו נזק. בזכות ההצלחה המבצעית שלנו בשבת יש לנו עכשיו אפשרויות רבות כיצד ואיך לפעול. אנחנו נפעל באופן הנכון ובזמן הנכון וכל דיבור בנושא הזה הוא מיותר". 

"אי אפשר שלא להגיב למתקפה כזאת אי אפשר, אנחנו נפעל במקום ובזמן שאנחנו נבחר וכל דיבור על זה הוא מיותר. אנחנו במוכנות גבוהה גם עכשיו בזמן שאנחנו מדברים יש פה טייסים בהגנת שמי המדינה יש לנו לוחמים בגבולות לפני כמה דקות היה אירוע בגבול הצפון עם כלי טיס בלתי מאויישים".

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: ״60 טון של חומר נפץ נעו לעבר מדינת ישראל, איראן נכשלה״, צילום: לירון מולדובן

"אנחנו פועלים בחצי שנה האחרונה להגן על אזרחי מדינת ישראל. היה כישלון בשבעה באוקטובר ומאז הייתה התעשתות גדולה. בימים האחרונים חלה התפתחות בגלל מה שקרה עם איראן אבל היא מביאה איתה גם הזמנויות אסטרטגיות. קואליציה שקמה ואמרה 'לא עוד, לא נאפשר את הדבר הזה'. הדבר הזה הוא הזמנות גדולה וצריך לנצל אותו. צריך לזכור שהמלחמה שלנו היא בעזה יש לנו חטופים בעזה ואסור לנו להזיז משם את המבט".

"צריכים לעשות הכל כדי שתושבים יחזרו לבתיהם באחד בספטמבר"

תא"ל הגרי התייחס לעובדה שתושבים רבים מפונים מבתיהם כבר חצי שנה: "הזדמנות לדבר על העורף ועל התושבים במיוחד אלה שעזבו את ביתם ונמצאים בקושי שאף אחד לא יכול להבין אותו וזה קושי שאנחנו חייבים לגלות אליו רגישות כחברה, אנחנו בצבא צריכים לפעול ולעשות כל מה שאנחנו יכולים לעשות בשביל שיחזרו הביתה אבל כשאין להם איום. כל אזרחי ישראל חיים תחת קושי ואנחנו צריכים ברגישות לראות שאנחנו מסונכרנים עם העיריות". 

אנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להק,ל אנחנו מרגישים את הקושי, התפקיד שלנו זה להקל על הציבור אבל הביטחון של תושבי המדינה הוא מעל הכל ועד עכשיו התושבים פועלים באחריות מופתית. אנחנו צריכים לעשות הכל שב-1.9 אנשים יחזרו חזרה לבתי הספר ולבתים שלהם".

"נגיב בזמן שלנו". דובר צה"ל דניאל הגרי, צילום: גדעון מרקוביץ'

"ייקח זמן אך נגיע לחיסול כל בכירי חמאס"

"אני רוצה לדבר על חטופים כי זה מה שחשוב, אני לא חושב שסינוואר לא רוצה עסקה - הוא רוצה בתנאים שלו. זה היה גם בתקופת גלעד שליט", אמר תא"ל הגרי. "אנחנו במלחמה עם חמאס ברמה הצבאית אנחנו בהכרעה צבאית 19 גדודים מתוך 24, אבל זה ארגון טרור ואנחנו צריכים לוודא שאנחנו מחסלים את הבכירים - זה ייקח זמן אבל נגיע לכולם". 

"סינוואר מתחבא אולי הוא ציפה שביום שבת המלחמה האיראנית תהיה לטובתו, אנחנו צריכים לראות שהמאזן האזורי שלנו מתחזק - זה יחליש את חמאס. כל פעולה שנעשה בעזה, בתמרון ובחיסול הבכירים צריכים לראות שהיא מביאה להחזרת חטופים". 

"אנחנו נמצאים בתוך תחקירים שהתחלנו אותם מיוזמתנו ללמוד ולהפיק לקחים, ובעיקר מה צריך לעשות קדימה בתוך הדבר הזה, אנחנו גם נדע לקחת את האחריות בכל הדרגים. אנחנו חייבים לזכות באמון הציבור ואמון הציבור מגיע עם לקיחת אחריות". 

"אנחנו נעשה הכל בצהל בפריסה רחבה כדי לאפשר לאזרחי מדינת ישראל לשבת בליל הסדר בבטחה אנחנו בתוך מציאות ביטחונים מורכבת, אם יהיו שינויים אנחנו נעדכן את הציבור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר