"לטפל באויב ביו"ש בדיוק כמו בעזה": תושבי קו התפר דורשים תשובות ממערכת הביטחון

מכתב שנשלח לרה"מ, לשר הביטחון ולרמטכ"ל מתאר את הסכנה האורבת לתושבי היישובים הסמוכים לרשות הפלשתינית •  "מחבלים אלו מכריזים לאור יום כי יבצעו פשיטות טרור המוניות בדיוק כפי שקרה ב-7 באוקטובר"

כוחות הביטחון בפעילות לסיכול טרור במחנה הפליטים ג'נין

בעקבות הדיווחים על אימונים והתחמשות של פלשתינים בערים שונות ביו"ש, פונים תושבים מקו התפר לראש הממשלה ולראשי מערכת הביטחון בדרישה לחסל את קיני הטרור מבעוד מועד. "מחבלים מאומנים של הרש"פ כבר מבצעים פיגועים והמערכת נתפסת שוב ושוב לא מוכנה", הם קוראים.

במכתב, ששלחו בתחילת השבוע עשרות תושבים מכפר יונה, כפר סבא, גבעת זאב, גני תקווה, מודיעין, עפולה ויישובים נוספים, הם דורשים לפעול מייד להסרת האיום, "לפני שיהיה מאוחר מדי".

המכתב של תושבי קו התפר, צילום: ללא

"ביום שמחת תורה פשטו אלפי מחבלים מעזה על ערי ויישובי עוטף עזה, רצחו, ערפו, עינו, אנסו וחטפו אנשים, נשים, קשישים, ילדים ותינוקות" נכתב במכתב. "צה"ל ומדינת ישראל נתפסו לא מוכנים, חרף כל ההתראות והאזהרות, אל מול אויב רצחני שבנה את כוחו והתאמן ללא הפרעה במשך שנים רבות. בשעה זו, צה"ל נלחם ברצועת עזה כולה כדי לחסל את קיני הטרור, שהיו אמורים להיות מחוסלים הרבה קודם".

מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, צילום: אי.אף.פי

המערכת נתפסת שוב ושוב לא מוכנה

עוד נמסר במכתב: "מצב זה של ערב הטבח, קיים עדיין במרכז הארץ, בתנאים שחלקם חמורים יותר, עם גדר ומערכות התראה ברמה נמוכה פי כמה מגזרת עזה, ובגזרה גדולה פי עשרה. ערים וישובים כמו עפולה, בית שאן, חריש, יישובי הגלבוע, יישובי עמק חפר, כפר יונה, כפר סבא, רעננה, יישובי השרון, ראש העין, אלעד, עוטף ירושלים, יישובי לכיש, קרית גת ועוד, נמצאים בסכנה מיידית אל מול עשרות אלפי מחבלים חמושים בנשק ביהודה ושומרון. מחבלים אלו מכריזים לאור יום כי יבצעו פשיטות מחבלים המוניות בדיוק כפי שעשו המחבלים מעזה. מחבלים מאומנים של הרש"פ כבר מבצעים פיגועים והמערכת נתפסת שוב ושוב לא מוכנה".

מחבלים בטולכרם נושאים גופה של מחבל בג'יהאד האסלאמי (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

"מה יקרה כאשר מאות או אלפי מחבלים כאלה, שנמצאים במרחק של דקות נסיעה בודדות בטנדרים, יצאו לפעולה בו זמנית?" תוהים התושבים. "למה אנחנו מחכים,שידפקו לנו בממ"ד? שיטבחו בנו? אנו לא מוכנים להיות הקורבנות הבאים של הקונספציה ואנו דורשים מכם לטפל באויב הערבי ביהודה ושומרון עכשיו, בדיוק כמו בעזה, לחסל את קיני הטרור ולאסוף את הנשק. זו חובתכם המוסרית והלאומית. עליכם לפעול מיד, לפני שיהיה מאוחר".

שליחת המכתב מצטרפת לפעילויות נוספות שאותן מקדם מטה קו התפר בשבועות האחרונים, זאת במטרה להתריע מפני האיום שאורב ביו"ש. בשבועות הקרובים, מתכוונים במטה גם לקיים הפגנות בערי התפר השונות על מנת להמשיך ולעורר מועדות לנושא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר