הדיון בקבינט המלחמה הסתיים - ויתחדש מחר; דיווחים: אלה האפשרויות לתגובה שנשקלות

בצעד חריג: לשכת רה"מ מתכוונת לזמן את ראשי האופוזיציה, ולא רק העומד בראשה, לתדרוך ביטחוני • דיווח בארה"ב: רה"מ ביקש להכין בנק מטרות, אחת האפשרויות שנבחנות - מתקפת סייבר על תשתיות איראניות

ישיבת קבינט המלחמה (ארכיון). צילום: חיים צח / לע"מ

על רקע סוגיית התגובה של ישראל לתקיפה האיראנית, קבינט המלחמה התכנס הבוקר (שני) לדיונים ארוכים שהסתיימו רק בשעות אחר-הצהריים.

בלשכת ראש הממשלה הייתה כוונה לזמן את יו"ר האופוזיציה, לפיד וראשי הסיעות אביגדור ליברמן וגדעון סער לתדרוך בטחוני בקריה, כל אחד בפגישה נפרדת. עצירת הדיונים בקבינט, דחו את המהלך לעת עתה.  

כך או אחרת, מדובר בצעד חריג, שכן על פי החוק נדרש ראש הממשלה נתניהו לזמן באופן חודשי לתדרוך ביטחוני רק את יו"ר האופוזיציה והשניים אף נועדים בחודשים האחרונים בתדירות גבוהה יותר, בשל המתיחות הביטחונית.

צילום: דוברות רה"מ

על רקע התקיפה מאיראן, זימון השלושה לקריה עשוי להעיד על צומת החלטות שנדרש בה גב רחב מעבר לסיעות הקואליציה. 

קבינט המלחמה, צילום: קובי גדעון / לע"מ

ישראל מעוניינת לשלוח מסר לאיראן בעקבות התקיפה חסרת התקדים, אולם לא לגרום לנפגעים, כך אמר בכיר ישראלי ל"וושינגטון פוסט". לדברי הבכיר, רה"מ בנימין נתניהו ביקש מצה"ל להכין בנק מטרות באיראן. בין האופציות שהוצעו – הפצצה של מתקן בטהרן או מתקפת סייבר.
"כולם מסכימים שישראל חייבת להגיב", אמר הבכיר. "השאלה היא איך ומתי".

פקידים אמריקניים ומערביים צופים כי ישראל תגיב למתקפה האיראנית, וישנה סבירות שהדבר יתרחש כבר היום, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". הפקידים הוסיפו כי מקווים שתחושת הניצחון בשני הצדדים תאפשר לאיראן וישראל ל"רדת מהעץ". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר