תחרה, נוצות וגם עירום: חצי הגמר של האירוויזיון סיפק כמה מראות קשים

מלבד אריק סעדה והכאפיה, בערב הפתיחה יכולנו לראות את המתחרים נותנים את ההופעה הכי טובה שלהם בשלל תלבושות, שאת חלקן היה עדיף להשאיר על דפי הסקיצות של המעצבים • כך זה נראה

לונה מפולין. צילום: AFP

לא רק אריק סעדה עשה לנו כואב בעיניים, וגם בלב, כאשר עבר על חוקי התחרות ועלה עם כאפייה לבמה בחצי הגמר הראשון של התחרות, החלק הראשון של חצי גמר האירוויזיון שנערך הלילה (שלישי) במלאמו שבשוודיה העניק כמה מראות משונים על הבמה.

נתחיל בבמבי ת'אג מאירלנד שעלתה לבמה בלוק שחור ודרמטי במיוחד, כאשר על ראשה סוג של קרניים ועל הבגד עצמו קונוסים שחורים, חלקי בד קרועים והרבה טול. לקראת סוף השיר היא נשארה בחליפת גוף צמודה וצבעונית וסנדלי קשירה עם שרוכים עד לברכיים. אין ספק שמדובר בתלבושות מורכבות שנועדה להעצים את הדרמטיות, ובמידה מסוימת להסית את תשומת הלב מהשיר עצמו.

כך זה התחיל. במבי על הבמה, צילום: רויטרס
כך זה נגמר. במבי, צילום: EPA

ג'רי ואיילונה מאוקרינה הגיעו בסוג של גלימות ארוכות ואי אפשר היה להתעלם מהעובדה כי השמלה של ג'רי מזכירה לנו את השמלה של עדן גולן שתעלה על הבמה ביום חמישי הקרוב.

ג'רי מאוקראינה, צילום: רויטרס

לונה מפולין הלכה על לוק שבין ליידי גאגא למחליקה על הקרח עם חליפת פלסטיק לבנה קצרה, קונוסים אדומים בכתפיים (כנראה שהקונוסים זה סוג של מוטיב חוזר באירוויזיון 2024) וגלימת פלסטיקה אדומה וארוכה.

לונה מפולין, צילום: AFP

גם בסלובניה אימצו את גישת הפחות זה יותר בחליפת גוף צמודה וחצי שקופה עם אלמנטים של תחרה במקומות המוצנעים.

בתחרה צמודה. סלובניה, צילום: AFP

הלבוש המסורתי שמפציע מעת לעת בתחרויות האירוויזיון חזר השנה אצל הנציגים מקרואטיה שהגיעו עם שרוולים, ווסטים רקומים וחולצות טול.

שומרים על המסורת. קרואטיה, צילום: רויטרס

אבל רקע השיא נרשם אצל החברים שלנו מפינלנד שבחרו בחליפות מוגזמות מגזרי ג'ינס וכוכב הערב שרקד על הבמה במכנסי ג'ינס קצרים סטייל שנות ה-90 וחולצת בטן גזורה שבהמשך ירדו במהרה והשאירו את הזמר בחליפת עירום. אכן, מראות קשים.

ג'ינס ועירום. פינלנד, צילום: EPA

והנה עוד כמה מהטובים - והרעים, תחליטו בעצמכם. 

אזרבייג'ן, צילום: EPA
אוסטרליה, צילום: EPA
שוודיה, צילום: AFP
היא משלנו. טלי גולרגנט, צילום: EPA
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר