לכבוד פסח: 40 עולים חדשים נחתו בישראל בסיוע הקרן לידידות

למרות המלחמה ומתקפת הטילים האיראנית על ישראל, כ-40 עולים חדשים נחתו היום ממספר ארצות על מנת לקבוע את חייהם בארץ • נטליה אשר עלתה אוקראינה בעקבות בתה ונכדיה אמרה: "אני מאושרת להיות עכשיו בישראל ושהמדינה הזאת תהפוך לבית שלי"

40 עולים חדשים לכבוד פסח. צילום: קרדיט: יוסי זליגר

למרות התקופה המתוחה, המלחמה המתמשכת ומטח הטילים והכתב"מים חסר התקדים מאיראן בלילה שבין שבת לראשון, נחתו היום (שלישי) בנתב"ג 35 עולים חדשים שבחרו לקבוע את חייהם בישראל. העולים מגיעים ממדינות ברה"מ לשעבר, ארגנטינה, קוסטה ריקה, צ'ילה ומקסיקו. חמישה נוספים נחתו מצ'ילה אתמול, ועלו ארצה בסיוע הקרן לידידות. מאז תחילת המלחמה לפני קצת יותר מחצי שנה, עלו בסיוע הקרן לידידות מעל 1,100 עולים חדשים לישראל.

מטוס אל על (ארכיון), צילום: משה שי

נטליה, נולדה במאריופול, אוקראינה, ב-1968. בשנת 2015 עזבה את מאריופול בגלל פרוץ המלחמה בדונבאס. בשנה וחצי האחרונות שהתה בגאורגיה, שם חיכתה להסדרת המסמכים לעלייה לישראל.

בגלל המלחמה, חלק גדול מהמסמכים נעלמו ולקח לה הרבה זמן כדי להסדיר את התהליך. בתה ושלושת ילדיה עלו לישראל לפני חמישה חודשים ועכשיו כל המשפחה מתאחדת. ״הבת שלי סיפרה שכל הטילים יורטו על ידי מערכות ההגנה ולאורך כל הלילה הרגישה בטוחה. אני מתגעגעת לבת שלי ולנכדים, אני מאושרת להיות עכשיו בישראל ושהמדינה הזאת תהפוך לבית שלי. אני מתרגשת מקבלת הפנים שזכיתי לה עם ההגעה לארץ. הצוות של הקרן לידידות קיבל אותנו בזרועות פתוחות והעניק לנו חיבוק חם ואוהב״, אמרה עם הנחיתה.

נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין, צילום: אריק סולטן

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: ״במיוחד בתקופה בה כולנו נמצאים, אנחנו גאים להמשיך לסייע לעולים חדשים לעלות לישראל. הבחירה לעלות למרות המצב הביטחוני וחוסר הודאות, היא תשובה חדה וברורה על מקומה של מדינת ישראל כבית לעם היהודי. אנו נמשיך, גם בשגרה וגם בחרום, לתמוך בעלייה ובעולים - בסיוע –קראת העלייה, בעלייה עצמה ובסיוע לטובת קליטתם המיטבית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר