"חי פה ובעוד שישה אנשים": משפחת זימל פגשה את המטופל בו הושתל ליבו של בנם דור ז"ל

משפחתו של רס"ן (במיל') דור זימל ז"ל, נפגשה עם מרסלו גוטהלף, והאזינו לליבו של בנם • אלון אביו: "אמרתי למרסלו שהוא מקבל לב של אריה" • ד"ר לנה מנהלת בית חולים בלינסון: "לא ראיתם את מרסלו לפני כמה שבועות - הוא היה כפסע מהמוות - תודה רבה לכם על המעשה האצילי"

משפחתו של רס"ן במיל' דור זימל נפגשת עם מרסלו מושתל הלב // צילום: משה בן שמחון

מפגש מרגש נערך בבית החולים בילינסון בפתח תקווה בין אלון ושרון, הוריו של רס"ן במילואים דור זימל ז"ל,  לבין מרסלו גוטהלף (56), שבגופו הושתל ליבו של  דור.

משפחתו של רס"ן דור זימל ז"ל עם מרסלו גוטהלף, צילום: גדעון מרקוביץ

דור, שהיה אמור להתחתן בקרוב עם ארוסתו שיר, נפצע אנושות באירוע נפילת הכטב"ם בערב אלערמשה בצפון. הוא נאבק על חייו במשך חמישה ימים אך לא שרד. בערב חג הפסח הוא הובא למנוחות. משפחתו החליטה לתרום את איבריו וליבו הושתל במרסלו, שנולד עם מום במסתמי הלב, עבר ארבעה ניתוחים במהלך חייו ולאחרונה מצבו התדרדר והוא סבל מאי ספיקת לב קשה.

"אני מרגיש מצוין ואני מתרגש לפגוש אותם. פגשתי אותם בזום וזו פעם ראשונה במציאות" סיפר מרסלו לפני המפגש. אשתו נויה אמרה: "דור חי בתוך מרסלו. בתוכו ובעוד שישה אנשים. היה חשוב לי שהאמא תבוא ותשמע את הלב של דור. כשאני שומע שאומרים דור זימל ז"ל זה לא נכון כי הוא פה. הוא חי. הוא חי פה ובעוד שישה אנשים".

מאזינים לליבו של דור ז"ל, צילום: גדעון מרקוביץ

למפגש הגיעו גם ליאור, אחותו התאומה של דור וארוסתו שיר. בני המשפחה התחבקו עם מרסלו חיבוק קבוצתי ובהמשך גם הקשיבו לפעימות הלב של בנם בגופו של מרסלו.

"אמרתי למרסלו שהוא מקבל לב של אריה", סיפר אביו של דור, אלון. "הלב דופק ונשמע כמו אריה. זה להרגיש את דור כאילו הוא פה". מרסלו הוא המושתל הראשון אותו פוגשת המשפחה. "זה מרגש. זה מרגיש טוב. המסר שלנו זה שכולם יחתמו על כרטיס אדי", אמרה אימו של דור, שרון.

מפגש מרגש, צילום: גדעון מרקוביץ

ד"ר לנה קורן מנהלת בית החולים אמרה לבני המשפחה: "ערב החג נמצא למרסלו לב בזכות דור. הוא היה גיבור בחייו וגיבור במותו. בזכות תמורת האיברים היא הציל אנשים. זו אצילות שאין כמותה. לא ראיתם את מרסלו לפני כמה שבועות, היא היה כפסע מהמוות. תודה רבה לכם על המעשה האצילי שעשיתם".

פרופסור ערבות שביצע את ההשתלה: "ההשתלה של מרסלו התבצעה בזכות האצילות של משפחת דור זימל ז"ל. בתקופה קשה שבה מצויה המדינה, הערבות ההדדית באה לביטוי בזכות המעשה שלכם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר