ידין גלמן: "מה שחשוב לי בחיים - להקים משפחה עם אדוה"

לוחם וג'נטלמן: אחרי הפציעה הקשה שלו בתחילת המלחמה - ידין גלמן שב למסך בסדרה חדשה שעלתה ב-HOT • על הליך השיקום: "יש עליות ומורדות, אבל המצב שלי טוב" • על האירוסים עם אדוה דדון: "החיבור שלנו נהיה של חיים מוות"

גלמן בסדרה החדשה. צילום: מתוך "רוח צפונית", HOT

מרגש: אחרי שנפצע קשה במלחמה הנוכחית ומדינה שלמה עקבה אחרי השיקום שלו, ידין גלמן חוזר למסך בתפקיד בסדרה חדשה.

אחרי שהפציע בסרט "המנצחים" הוא מככב בתפקיד ראשון בטלוויזיה, בסדרה "רוח צפונית" (שעלתה ב־HOT ומשודרת בימי חמישי בשעה 22:00 ב־HOT3, ב־HOT VOD וב־Next TV). הסדרה עוקבת אחרי שירותם הצבאי של חבורת צעירים ביחידת 8200, שמתנהל בתוך עולם טכנולוגי משוכלל, שבראשו "בעלת האוב", מערכת בינה מלאכותית שספק אם היא שולטת בהם או הם שולטים בה.

לצד אלישע בנאי, תחת שרביט הבימוי של אסף ברנשטיין, ולצד מיכאל אלוני, לוסי איוב, יניב ביטון, נבו קטן, עדן סבן ועוד, מגלם ידין לוחם קרבי, תפקיד שאליו ניתב את כל היכולות שהכיר מהשטח, מהמלחמות האמיתיות, אלה שמחוץ למסך.

"את הסדרה צילמנו הרבה לפני 7 באוקטובר, ואני משחק את אחד הלוחמים המבצעיים", מספר גלמן, "הדמות שלי מתחברת לדמות של אלישע בנאי, כי מעניין אותו מה שקורה מאחורי הקלעים, העולם של המודיעין שאני פחות מכיר, והם נתקלים במארב ובלחימה קשה שנגמרת בכאוס".

כלוחם בסיירת מטכ"ל, עד כמה השתמשת בידע ובניסיון שלך מהשטח?

"מאה אחוז ממה שבנינו היה על בסיס הידע והניסיון שלי מהצבא. אסף הבמאי ואני היינו ממש מנהלים שיחות על איך מתכננים את המבצע בצורה הנכונה, את ההליכה של הלוחמים, ההסתערות, ההתנהלת המבצעית השקטה והרועשת, בנינו את זה כמבצע לכל דבר.

"זו כביכול סדרה על צבא, אבל זו גם סדרה על אהבה, על אחים, על המון דברים ביום־יום שלנו. לראות את זה אחרי 7 באוקטובר באמת משנה את כל הסדרה".

הסברה מעבר לים

מדינה שלמה עקבה אחרי הפציעה שלך. מה שלומך היום?

"המצב טוב, יש ממש שיפור מיום ליום. אני עדיין בשיקום, פיזיותרפיה שלוש-ארבע פעמים בשבוע. יש לי ביקורת בכל שבוע כי הפגיעה היתה בכמה חלקים בגוף, אז בכל פעם זה לפגוש מומחה אחר. יש המון ביקורים באיכילוב, עברתי ניתוח קטן לפני שבועיים, ואני כנראה צריך לעשות עוד ניתוח בשבוע הבא.

"יש עליות ומורדות, אבל המצב שלי הוא טוב, היד עובדת. השריר והעצבים שנפגעו עדיין לא חזרו לעצמם, אבל היד מתחזקת".

לתיאטרון הבימה, להצגה "את שאהבה נפשי" שבה שיחקת - תוכל לחזור?

"חזרתי בזמנו להצגה אחת כדי לבדוק איך אני מרגיש, ואז עשיתי עוד שתיים, ובמאי יש עוד שתיים. אני חוזר לזה לאט־לאט, ויש תוכניות לעוד דברים בהבימה. תיאטרון זה חלק בלתי נפרד ממני".

מאז החלים עוסק גלמן בהסברה בעולם, משתמש בכל היכולות שלו להעביר את המסרים שרבים מעבר לים מסרבים לקבל. "מצאתי את עצמי שוכב בבית חולים, כשכל החברים שלי נלחמים. כל מה שרציתי לעשות זה להיות איתם בשטח ולהילחם, ובגלל שאני לא יכול חיפשתי איך לחזור למלחמה בכל דרך.

"זה התחיל ברשתות החברתיות. התראיינתי בארץ, ואז לערוצי תקשורת בחו"ל, וזה התגלגל להסברה ממש, לטוס ולספר את הסיפור שלי ואת המצב בארץ. לפני שבועיים הרציתי בהרווארד, וזו היתה נקודה שחתרתי חזק להגיע אליה".

נתקלת שם באנטישמיות?

"בטח, היו הרבה הפגנות שממש הייתי מטורגט בהן. פרסמו משפטים שאמרתי בראיונות גם ברשת וגם על שלטים. בקולומביה ביטלו אותי שלוש פעמים בגלל שתכננו להפגין".

מעריץ את אדוה

לצד הרצון להילחם, שלא נעלם, לדבריו, "זה חד־משמעית הדבר היחיד שעובר לי בראש", חווה גלמן בתקופה האחרונה גם הצצה לזוגיות המתוקשרת שלו עם אדוה דדון מחדשות 12, שבלטה מאוד במלחמה הזאת. השניים התארסו, ונדמה כי גלמן הבין היטב מה באמת חשוב בחיים.

"לפרוקטול, הצעתי לה לפני המלחמה", הוא צוחק, "זה התפרסם אחרי, ואני ממש מבסוט כי זה הגיע בלי קשר לפציעה ולמלחמה. במלחמה הזאת החיבור שלנו נהיה של חיים מוות, וזה מעולם לא היה לי ברור יותר מעכשיו מה חשוב לי בחיים - להקים יחד משפחה משלנו".

ידין גלמן ואדוה דדון, צילום: מהאלבום הפרטי

עד כמה אתה גאה בה בעבודתה?

"זה לא הפתיע אותי לרגע. היה לי ברור שהיא תסתער ראשונה כמו שרק היא יודעת, עם האומץ והגבורה שלה. היא עושה את זה בשביל האנשים ולא בשביל עצמה, וזה מקור לגאווה, להערצה ולהערכה. זכיתי לחיות ליד האישה הזאת ולראות את זה מקרוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר