רלוונטי מתמיד: הקאמבק של "בלוז לחופש הגדול"

בסוף השבוע יעלה בבית ליסין עיבוד בימתי לסרט הפולחן המצליח • במרכז העלילה - ההתמודדותם של בני נוער עם סיום התיכון ועם הגיוס המתקרב בצל המלחמה • "עכשיו הכל חשוף, טרי וחי", אומרת חני נחמיאס, המשחקת בהצגה

חני נחמיאס וקאס "בלוז לחופש הגדול". צילום: מיכל חלבין

רגע לפני שהגיע 7 באוקטובר והפך את עולמנו, השחקנים והיוצרים של "בלוז לחופש הגדול" - מחזמר מאת אורן יעקובי המבוסס על סרטם של רנן שור ודורון נשר - התכנסו בחדר החזרות בתיאטרון בית ליסין להכנות אחרונות לעיבוד המוזיקלי של אחד מסרטי הקאנון הישראליים.

המלחמה, כמובן, עצרה הכל. גם כשעולם התרבות חזר לפעול, לא היה ברור אם זה בכלל נכון להעלות מחזמר שעוסק בחופש הגדול האחרון, בין בחינות הבגרות לגיוס לצה"ל, שבו חבורת בני נוער מתכוננת למסיבת הסיום ולגיוס המתקרב, ומתמודדת עם מותו של חבר בשדה הקרב.

אבל המציאות חזקה מכל, והמחזמר יעלה ב־19 בינואר בבימויו של יותם קושניר. על הלחנים אמון עילי בוטנר, על מילות השירים בוטנר ואורן יעקובי, ועל הניהול המוזיקלי והעיבודים אמיר לקנר. בין השחקנים: חני נחמיאס, דור הררי, נועם קלינשטיין, טל גרושקה, איתמר אלבז, אבירם אביטן, דורון אורן, דור אלמקייס ואלינור וייל.

"כולנו עברנו תהליך מורכב", מספרת נחמיאס. "בהתחלה היה מפץ, תחושה של פאניקה ובהלה מאוד גדולה, בכלל בציבור ובפרט אצלנו, שמתעסקים בחומרים שנהיים יותר ויותר רלוונטיים בכל שנייה. התחלתי לחשוב אם הקהל בכלל ירצה לראות את זה עכשיו, ואחר כך אמרתי לעצמי: להפך, מי שיחליט לבוא ייתן כוח לסיפור.

"עברו מאז שלושה חודשים, והסיפורים רק הולכים ונהיים יותר דרמטיים. יש בהצגה סצנה שבה אחת הבנות שואלת את החבר שלה, שאמור להתגייס, מה יהיה איתה אם יקרה לו משהו, והוא כורע ברך ואומר לה 'התהיי לי לאלמנה?'. בחודש הראשון למלחמה שמעתי סיפורים על אנשים שהציעו נישואים לפני שיצאו להילחם ונפלו בקרב, אז הכל רלוונטי מדי".

את תוהה איך הקהל יקבל את זה?

"אין תהייה. התיאטרון החליט לעלות את המחזה. גם מחזות על השואה הם לא קלים, והמדינה שלנו עברה שואה, שחיה ובועטת ברגע זה ושלא ידוע איך ומתי תסתיים. מי שיחליט לבוא לתיאטרון בגלל הסרט יודע מה הוא בא לראות, ואני חושבת שהמחזה הזה, שהיה מצמרר עוד קודם, הוא עכשיו באקסטרים. חשוף, טרי וחי. אני מאמינה שחוויית הצפייה תהיה יוצאת דופן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר