סמל פרו-פלשתיני באירוויזיון: זה מה שעשה הזמר השוודי בחצי הגמר הראשון

הזמר אריק סעדה, הידוע בדעותיו האנטי ציוניות עלה כזמר אורח בתחרות במאלמו • מדובר בבן לאב פלשתיני ושונא ישראל, שביקש להחרים את התחרות במידה שישראל תשתתף בה • לאחר המעשה הביצוע הוסר מכל פלטפורמות המדיה

המועמד השוודי עבר על חוקי האירוויזיון ועלה לשיר עם כפייה

אריק סעדה, זמר שוודי שייצג את שוודיה בעבר באירוויזיון, וידוע כאנטי ישראלי, עבר על חוקי התחרות ועלה עם כאפייה לבמה בחצי הגמר הראשון של התחרות.

המועמד השוודי עבר על חוקי האירוויזיון, צילום: ללא קרדיט

באופן משונה, בחרו בהפקה לפתוח את המופע עם שלושה נציגי עבר- אלני פורירה מקפריסין (מקום שני לנטע ברזילי), שאנל מספרד שדורגה במקום ה-3 בשנת 2022 ואריק ח׳אלד סעדה, שייצג את המדינה בשנת 2011 והגיע למקום השלישי והגבוה, בין היתר, בזכות, 12 נקודות שקיבל מישראל.

סעדה הוא בן לאב פלשתיני שנולד בלבנון ושונא ישראל. בחודשים האחרונים ניהל קמפיין נגד המדינה ברשתות החברתיות וכינה את ישראל ״המדינה הכי גרועה בעולם״. הוא גם לוקה בצביעות לאחר שביקש להחרים את התחרות במידה וישראל משתתפת בה, אך מופיע בעצמו.

מעריצי האירווזיון שהגיעו לתחרות מניפים דגל ישראל מול הזמר השוודי

ההחלטה של ההפקה השוודית ושל איגוד השידור האירופי, שמדגיש בכל הזדמנות שהתחרות אינה פוליטית ונמנע מנקיטת עמדות, ללהק אותו, מאכזבת, לא הוגנת והערב הוכח עד כמה.

באיגוד מיהרו להתנצל והסירו את הביצוע מכל ערוצי המדיה של התחרות. "האירוויזיון היא תוכנית בשידור חי. כל המבצעים מודעים לכללי התחרות, ואנו מצטערים שאריק סעדה בחר להתפשר על האופי הלא פוליטי של האירוע.  נברר איתו את הנושא בתום השידור״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר