בתזמון מושלם לאירוויזיון: הלהקה השבדית המפורסמת מודיעה על קאמבק

צמד הפופ-רוק האייקוני רוקסט, שבאמתחתו עשרות להיטי ענק, נאלץ כזכור להפסיק את פעילותו לאחר שהסולנית האהובה, מארי פרדריקסון, הלכה לעולמה ב-2019 • כעת מודיע חצי הצמד פר גסל על חזרה לבמות במתכונת חדשה • כיצד היא תיראה?

להקת רוקסט. צילום: רויטרס

צירוף מקרים או תזמון מחושב? דווקא השבוע, כשכל העיניים נשואות לאירוויזיון, שחצי הגמר הראשון שלו יתקיים היום (שלישי) במאלמו, שבדיה, הודיעה רוקסט - הלהקה השבדית השנייה המצליחה בכל הזמנים (אחרי אבבא כמובן) - על קאמבק מפתיע.

צמד הפופ-רוק האייקוני, שהניב עשרות להיטי ענק מאז 1986, נאלץ כזכור להפסיק את פעילותו לאחר שמארי פרדריקסון, הסולנית האהובה, נכנעה למחלת הסרטן והלכה לעולמה ב-2019. כעת, חמש שנים אחרי מותה של שותפתו וחברתו הקרובה, הודיע פר גסל, כותב השירים הראשי של רוקסט, על גיוסה של סולנית חדשה שתופיע על הבמה לצידו. מדובר בלא אחרת מהזמרת השבדית לנה פיליפסון, שנחשבת לכוכבת גדולה מאוד במדינתה (ואף ייצגה בעצמה את שבדיה באירוויזון 2004, שם הגיעה למקום החמישי).

לנה פיליפסון, צילום: יוטיוב

אז מה צופן העתיד של רוקסט? ובכן, במהלך 2025 תצא הלהקה לסיבוב הופעות עולמי שיתבסס על מיטב הלהיטים שלה, כמו "It Must Have Been Love", "Joyride", "The Look", "Spending My Time" ועוד רבים וטובים. בימים האחרונים נקבעו מועדי הופעות באוסטרליה ובדרום אפריקה, ויש להניח שמדינות נוספות יצטרפו לרשימה בקרוב. נחמד, אבל מה לגבי מוזיקה חדשה? אף שטרם התקבל מידע לגבי אלבום חדש של רוקסט, גסל (65) ופיליפסון (58) השיקו בסוף השבוע סינגל משותף, בשבדית אמנם, בשם "Sällskapssjuk" (מילה שבדית המתארת רצון לא להיות לבד). נו, גם זה משהו.

"זה הכל בשביל השירים של רוקסט - אוסף אדיר של מוזיקה שאני כותב כבר למעלה משלושה עשורים", אמר גסל השבוע בראיון לתקשורת האוסטרלית. "אני לא מקים צמד חדש, כי אי אפשר להחליף את מארי. מצד שני, אני מרגיש בר מזל שמצאתי את לנה פיליפסון. יש לה קול אדיר והיא פרפורמרית אדירה. אני גאה מאוד שהיא רוצה לסייע למאמץ שלי לשמר את המורשת של רוקסט".

המעריצים לא מפרגנים

רגע! רוקסט לא חזרה לפעילות לפני כמה שנים עם אלבום חדש לגמרי שאפילו סוקר על ידינו? כן ו...לא. נסביר: גסל הקים בסוף 2021 את הפרויקט PG Roxette - הרכב (זמני, כך מתברר) בהנהגתו שכלל שתי זמרות - הלנה ג'וזפסון ודיאה נורברג. גסל הקפיד לצרף לשם ההרכב ההוא את ראשי התיבות של שמו כדי להבדיל בין הפרויקט החדש לבין רוקסט המקורית, אבל עכשיו הוא מחיה את רוקסט על מלא עם השם האמיתי, עם נגני הליווי הוותיקים ועם סולנית יחידה וקבועה.

עם זאת, מתברר שלא כולם מרוצים מהקאמבק הרשמי של רוקסט - במיוחד לא המעריצים הוותיקים של הצמד, שמבחינתם - אולי בצדק - באמת שאין למארי תחליף. אמש (שני) הועלה לחשבון האינסטגרם הרשמי של הלהקה פוסט שמתעד את יום הפרומו הראשון של גסל ופיליפסון באולפני חברת התקליטים וורנר בסטוקהולם, ואיך נכתוב את זה בעדינות? לא מעט תגובות היו צוננות.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Roxette (@realroxette)

"רוקסט היא מארי, לא לנה", קבעה מעריצה נחרצת אחת, ואילו בטוקבקים אחרים נכתבו דברים כמו "אמממ... לא. מארי לנצח!", "אף פעם לא אהבתי להקות קאברים" ו"שיהיה לכם בהצלחה, אבל בשבילי אין רוקסט בלי מארי. אהבתי אותה מאז 1989, מגיל תשע. אני לא רוצה לראות הופעה שבה אישה אחרת שרה את השירים שמארי היתה שרה. לא אצליח להתמודד עם זה". אכן דילמה. האם ההצגה חייבת להימשך בכל מחיר?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר