למרות הכל: עומר אדם נתן למעריציו בפארק הירקון את כל מה שהיו זקוקים לו

המלחמה לא עוצרת אותו: הזמר המצליח בישראל עלה על הבמה הנחשבת במופע גדול שלא הותיר עין יבשה • מעבר לשת"פ עם "האח הגדול" וביצוע להיטיו הרבים, הוא לא שכח לציין את החטופים, הנרצחים, הנופלים והפצועים, כשמעליו נפרס בשמיים מיצג רחפנים מרגש

דברי הפתיחה של עומר אדם בהופעה בפארק הירקון. צילום: חגית נוביק סלומון וירון כהן

עד לרגע האחרון לא היה ברור אם זה יקרה. המשטרה שהערימה קשיים, המתקפה האיראנית שהזיזה את מועד המופע - אבל בסוף זה קרה - למרות המלחמה. הערב פתח עומר אדם את סדרת ארבעת המופעים שלו בפארק הירקון, אליהם נמכרו עשרות אלפי כרטיסים.

עומר אדם בפארק הירקון, צילום: קוקו

כיאה למכונת יחסי הציבור המשומנת שהוא, גם שיתוף פעולה מסחרי ומשעשע הגיח לו לרגע קט לבמה, זאת לרקע קולות הקהל שהגיע לצפות במושא הערצתו. מעל בימת ההופעה ורגע לפני עלייתו של הכוכב, הכריזה רשת 13 רשמית על העונה החדשה של "האח הגדול" שצפויה לחזור בקרוב. על הבמה עלו בהפתעה 16 דמויות חבושות מסיכת ראש בצורת העין המזוהה עם התוכנית. ברקע נשמע קולו של "האח הגדול" שביקש מכולם: "נא להתנהג בהתאם" ומיד הודיע על כך שהעונה החדשה תעלה בקרוב.

ומאח גדול אחד לאח גדול אחר: ההופעה נפתחה עם דגל ישראל ענק בגובה של עשרות מטרים אשר התנוסס במרכז הבמה כשברקע נשמע אדם אומר: "בעוד כמה ימים נשב אל שולחן חג ליל הסדר, נספר על יציאת מצרים, מסע אל חירות והתחדשות. ניקח איתנו את זיכרון האסון הגדול של 7 באוקטובר, חורבן פיזי ונפשי שחי בכולנו, מהדהד ומכאיב. הערב נאיר את התקווה, את האמונה, נוכיח שכמו בדורות קודמים, אנחנו יכולים לצאת לחירות. נזעק מכאן בקול גדול, מתפללים לגאולה, להבאת אור במקום החושך, לחיבור ואחדות בינינו. המילים והמנגינות שנזעק הערב ביחד יהיו לנו לנחמה, אור, תקווה, תפילה ואמונה ונאמר אמן".

עומר אדם בהופעה בפארק הירקון, צילום: קוקו

עם סיום הדברים המרגשים שהתבקשו ממנו כאמן המצליח בישראל במעמד זה - שבימים אלה נטענים במשמעות חדשה ומצמררת - השיר הראשון שפתח את ההופעה היה "שקט", כמו אותו שקט לו מצפה כל עם ישראל החי זה שישה חודשים תחת לחימה קשה.

רגע בולט נוסף על הבמה נרשם עם ביצוע "אקדח" מתוך ה-EP החדש של אדם, "חמישה לילות". לאחר מכן, ולצעקות הקהל השואג, הגיעו גם "כסף או דמעות" ו"לילות או קללות". אם "האח הגדול" לא הצליח להעלות חיוך ולספק מעט מזור לנפשות הפצועות, מתוך רצון להרים את המורל, לצד המציאות הכאוטית בה אנחנו חיים, אדם אירח גם את שלישיית "מה קשור".

אך הצחוק מהול גם באובדן ועצב, כידוע. בחלק המרגש של הערב, רגע לפני הביצוע ל"בסוף הכול חולף", ביקש עומר להקדיש את השיר לזכרו של שאולי גרינגליק ז"ל שוויתר על השתתפותו בעונה האחרונה של "הכוכב הבא", יצא ללחימה בעזה ונפל בקרב בצפון הרצועה. בקהל נכחו בני משפחתו של שאולי.

הרחפנים יוצרים את סמל החטופים בהופעה של עומר אדם בפארק הירקון, צילום: ללא קרדיט

במחווה אור-קולית מרגשת הוטסו מאות רחפנים שיצרו את הסמל המזוהה עם החטופים והטקסט "מחכים לכם". הכוכב ציין את החטופים, הנרצחים, הנופלים והפצועים כשמעליו נפרס בשמיים מיצג הרחפנים.

עומר אדם בהופעה בפארק הירקון, צילום: קוקו
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר