"שימי זמר ענק בגודל של הביטלס": יהודית באומן מבקשת לתת במה לבעלה

לקראת יום העצמאות הקרב, פרסמה יהודית באומן, בת זוגו של שימי תבורי, קריאה להזמין את הזמר להופיע על הבמות הגדולות • "אנחנו במשא ומתן עם כמה עיריות, אבל זה קשה", אמר תבורי בשיחה עם "ישראל היום"

יהודית באומן ושימי תבורי. צילום: צילום פרטי

יהודית באומן העלתה אתמול (ראשון) פוסט ביקורתי ונוקב בחשבונה בפייסבוק. הסיבה? ההתעלמות לכאורה מבעלה הזמר שימי תבורי וההזמנות להופיע ביום העצמאות שמבוששות להגיע.

יהודית באומן ושימי תבורי, צילום: צילום פרטי

"חבל שבמדינה כמו שלנו ראשי התרבות אינם מתחשבים באמנים ותיקים ונהדרים כמו שימי תבורי ועוד אמנים שלא מקבלים במות", כתבה באומן בפתח דבריה בפוסט. "לא שואלים מה רצון האזרחים, את מי הם אוהבים. צריך להפריד. יש זמרים נהדרים לדור הצעיר ויש זמרים נהדרים לדור הזה. צר לי שהאחרים עושים אפס מאמץ ותפיסת התרבות שלהם היא לשלם הון לאמנים צעירים. זה לא הוגן".

באומן, שלפני שנתיים התחפשה יחד עם תבורי לג'ון לנון ואהובתו יוקו אונו, ערכה השוואה בין בעלה ללהקת הרוק הבריטית המפורסמת הביטלס. "טום ג'ונס והביטלס מופיעים כל שבוע והקהל עף. תאמרו לי ששימי לא זמר ענק בגודל שלהם?

יהודית באומן ושימי תבורי במחווה ליוקו אונו וג'ון לנון (ארכיון)

"אני זו שלוקחת את המושכות כי באמת הוא (שימי) מתבייש במה שקורה. אני יכולה לומר לך שבשנה שעברה ביום העצמאות גם העלו פוסט עבורו ובאמת הזמינו אותו. מרגיש שצורת החשיבה של כל ראשי הערים היא שהוא לא יכול להיות חלק", אומרת באומן ל"ישראל היום". "העסק הולך ודועך. אנשים שואלים 'איפה הוא מופיע?', ואני מתביישת לומר להם שהוא לא הוזמן ושאנחנו צריכים להילחם בשביל זה. רק כשיש בלגן תקשורתי, אנחנו מרימים ראש.

"יש לי הרגשה שיש פה קומבינות ממש מלוכלכות. הוא זמר ענק, אהוב. טום ג'ונס וכל אלה לא מופיעים? מה ההבדל ביניהם? הוא אחד הקולות הכי יפים בעולם לדעתי. זה כואב לי שהוא ככה לפעמים תקוע עם עצמו, עם עצב. הוא מרגיש צעיר, נראה טוב, אז מה קורה? יש פה גועל. ישלמו לצעיר 60 אלף כששימי מוכן להופיע ב-40. זה גורם לי לשברון לב לראות את שימי דומע".

יש בכל זאת מישהו שמתאמץ ופועל עבור שימי?
באומן:
"האמרגן שלו מ'פדי הפקות' שובר את הראש בשבילו. הוא נוסע במיוחד לאילת לפגוש אמרגנים. בזכותו יש לנו את ארוחת הבוקר. בזכותו אנחנו עדיין גרים בדירה".

שימי, איך אתה מרגיש עם המצב? ספר לנו על התחושות.
"כל מה שיהודית כתבה היא צודקת. פשוט, אתה יודע, תמיד לוקחים את הצעירים ואנחנו כאילו לא קיימים, אלה שייצרו את כל המוזיקה במדינה הזאת. מתייחסים רק לצעירים. בטח שזה קשה".

לא קיבלת עדיין שום הצעה להופיע ביום העצמאות הקרוב?
"אנחנו במשא ומתן עם כמה עיריות, אבל זה קשה. אם הוא (האמרגן) לא סגר עד עכשיו עם אף עירייה, אז זה קשה".

תרצה לפנות מכאן במסר למפיקים או לעיריות?
"אני רוצה להגיד לכל אלה שאחראים לתרבות בארץ שיחשבו גם על הדור שפיתח את המוזיקה במדינה הזאת. האזרחים מבקשים. שואלים 'למה אתה לא מופיע אצלנו?'. לך תסביר להם עכשיו שלא אני קובע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר