בהשתתפות ראסל קרואו וכוכבי הוליווד נוספים: סרט עלילתי חדש על משפטי נירנברג

הפרויקט המסקרן יוקרן בפסטיבל קאן במטרה להימכר לחברת הפצה • אילו שחקנים מוערכים נוספים יקחו בו חלק?

רמי מאלק וראסל קרואו. צילום: GettyImages, AFP

סרט עלילתי חדש ועתיר כוכבים העוסק במשפטי נירנברג יוקרן בחודש הבא בפסטיבל קאן, במטרה להימכר לחברת הפצה. ראסל קרואו, ראמי מאלק ("רפסודיה בוהמית", מיסטר רובוט") מייקל שאנון ("אימפריית הפשע", "חלון פנורמי", יצורים ליליים") ושמות מוכרים אחרים מככבים במותחן ההיסטורי "נירנברג" ("Nuremberg") בבימויו של הקולנוען ג'יימס ונדרבילט (במאי "אמת" עם רוברט רדפורד ותסריטאי "זודיאק"), המבוסס על הספר "הנאצי והפסיכיאטר" של הסופר ג'ק אל-חי מ-2013 – ספר שמבוסס בעצמו על מקרים אמיתיים.

מייקל שאנון בסרט "רוכבי האופנוענים", צילום: AP

לפי תיאור ההפקה הרשמי, הסרט, שצילומיו הושלמו לאחרונה בהונגריה, מתעד את המשפטים שנערכו על ידי בעלות הברית נגד המשטר הנאצי המובס לאחר מלחמת העולם השנייה. העלילה מתמקדת בפסיכיאטר האמריקני דאגלס קלי (מאלק), אשר מוטלת עליו המשימה לקבוע אם האסירים הנאצים שנשבו כשירים לעמוד לדין בגין פשעי מלחמה, ומוצא את עצמו מנהל קרב מוחות עיקש נגד הרמן גרינג (קרואו) - יד ימינו של היטלר. שאנון מגלם את שופט העליון האמריקני רוברט ה'. ג'קסון - התובע הראשי במשפטים.

בכירים נאצים במהלך משפטי נירנברג, צילום: איי.פי

עוד משתתפים: ליאו וודול ("הלוטוס הלבן") כמתרגם הצבאי האמריקני ממוצא יהודי האווי טרייסט; ריצ'רד אי. גרנט ("האם אי פעם תסלחי לי?", "עידן התמימות") כפוליטיקאי-משפטן הבריטי דיוויד מקסוול פייף שנמנה עם התובעים; וקולין הנקס ("במשפחות הכי טובות", "פארגו" - וגם בנו של טום) כפסיכולוג האמריקני ממוצא יהודי גוסטב מארק גילברט, אשר התפרסם בזכות תיעוד השיחות שניהל עם הנאשמים.

מכיוון ש"נירנברג", שהופק על ידי אולפנים עצמאיים, עדיין לא נרכש על ידי חברת הפצה, טרם נקבע לו תאריך השקה. עם זאת, הסרט מעורר עניין רב בתעשיית הקולנוע, ויש להניח שעסקה תיסגר בקלות יחסית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר