"נעביר את ההתייקרות ללקוחות": דיפלומט מזהירה מפני העלאת המחירים

ההכנסות ב-2023 צמחו לכ-3.37 מיליארד שקלים, בהשוואה לכ-2.91 מיליארד שקלים בשנת 2022 • בחברה ציינו כי גם בשנה הבאה "תיאלץ החברה להעביר התייקרויות ללקוחותיה" • מנכ"ל ענקית ייבוא המזון לשעבר ינון בן ענת הסביר בדיון על התייקרות מוצרי המזון כי "החברה היא ציבורית ושקופה וניתן לראות את הרווחיות הלא גבוהה שלנו"

עו"ד לינור דויטש מלובי 99 "רוב מחירי הסחורות וחומרי הגלם בעולם לא עלו וחלקם אפילו ירדו" || ערוץ הכנסת

דיפלומט מאותתת שתעלה מחירים: בדוחות החברה אשר התפרסמו היום (רביעי) התייחסה חברת דיפלומט לסוגיית עליות המחירים, אשר נדחו בעקבות המלחמה והלחץ הציבורי.

בדוח של דיפלומט נכתב כי "במהלך 2023 ובתקופת הדוח חוותה החברה עליות במחירי המוצרים אותם היא מייבאת שלהערכת החברה נובעים בין היתר מעלייה בשיעורי האינפלציה בעולם והיחלשות השקל אל מול המטבעות המובילים. בהתאם, החברה העלתה מחירים במהלך הרבעון השני והשלישי של 2023, של חלק ממוצריה שהתייקרו על ידי ספקיה כאמור. מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל מחודש אוקטובר 2023, הצליחה החברה למנוע עליות מחירים מצד ספקיה". 

עוד הוסיפו בדיפלומט כי "נוכח עליית מחירי המוצרים מספקיה ברבעונים קודמים והתייקרות התשומות שהחברה נושאת בהן בתקופת הדוח מחד גיסא,האתגרים בהעלאת מחירי מוצריה ללקוחותיה מאידך גיסא, בהם גם דחיות העלאות ביוזמת החברה ברבעון הרביעי, עקב המלחמה שפרצה בישראל, רווחיותה הגולמית של החברה על חלק ממוצריה נשחקה". 

המחירים ימשיכו לעלות?, צילום: ללא

"שחיקה זו קוזזה בזכות רכישות חברות חדשות בתחום פעילותה שביצעה החברה בתקופת הדוח והכללת תוצאותיהן בדוחותיה הכספיים. למיטב ידיעתה של החברה חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך 2024. משכך ולאור היחלשות השקל אל מול האירו והדולר, החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה, שאם לא יהיה תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות".

המחירים עלו וגם הרווחים

דיפלומט מסכמת היום (רביעי) את שנת 2023. ההכנסות בשנה זו צמחו לכ-3.37 מיליארד שקלים, בהשוואה לכ-2.91 מיליארד שקלים בשנת 2022. העלייה הושגה הודות לצמיחה אורגנית בישראל ובחו"ל וכתוצאה מאיחוד לראשונה של החברות שנרכשו בישראל.

הרווח הנקי בשנת 2023 הסתכם בכ-80 מיליון שקלים (כ-2.4% מההכנסות), בהשוואה לכ-76 מיליון שקלים בשנת 2022 (כ-2.6% מההכנסות); השחיקה בשיעור הרווחיות – בהשפעת שחיקת רווחיות גולמית של חלק ממוצרי החברה, מגידול בהוצאות התפעול והמימון, ולמרות תרומת החברות שנרכשו בישראל.

מוצרי דיפלומט, צילום: יהושע יוסף

קבוצת דיפלומט אחזקות דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, המלמדות על צמיחה בהכנסות בכלל המדינות בהן פועלת הקבוצה. הצמיחה בישראל נבעה הן מצמיחה אורגנית בפעילות, והן מאיחוד לראשונה של חברות נווה פארמה וביגדם, שאוחדו החל מהרבעון הראשון של 2023, וחברת דורות שאוחדה לראשונה החל מהרבעון השני של 2023. בשורה התחתונה, הציגה הקבוצה שחיקה בשיעור הרווח הנקי שנבע בעיקרו משחיקה ברווחיות הגולמית של חלק ממוצרי החברה בישראל, וכן מגידול בהוצאות התפעול ובהוצאות המימון.

"הרווחיות לא גבוהה"

ההכנסות בשנת 2023 צמחו לכ-3.37 מיליארד שקלים, בהשוואה לכ-2.91 מיליארד שקלים בשנת 2022. החברה רשמה צמיחה בהכנסותיה הן בישראל והן בשאר מדינות פעילותה. הרווח הנקי בשנת 2023 הסתכם בכ-80 מיליון שקלים (שיעור של כ-2.37% מההכנסות), בהשוואה לכ-76 מיליון שקלים (כ-2.61% מההכנסות) בשנת 2022. השחיקה בשיעור הרווח הנקי, על אף העלייה בשיעור הרווח התפעולי, נובעת מגידול בהוצאות המימון, נטו בשל עלייה בהיקף החוב הפיננסי של החברה, מעלייה בשיעורי הריבית וכן מהפרשי שער.

ינון בן ענת (מימין),

דיפלומט עמדה כזכור במרכז סערה, לאחר שביקורת חריפה נמתחה על חברות המזון ומשרד האוצר בדיון מיוחד בוועדת הכלכלה על העלייה במחירי המזון ומוצרי הצריכה. יו"ר הוועדה דויד ביתן תקף את היעדרותם של נציגי חברות המזון הגדולות מהדיון, ואמר כי הוא יפעל שהוועדה תקבל את הסמכות לחייבם להגיע לישיבות הוועדה: "אני לא מוכן לזה שעושים לי טובה שמגיעים".

מנכ"ל דיפלומט לשעבר, ינון בן ענת אשר נכח בדיון אמר: ״אנחנו מגיעים גם לדיונים שעלולים להיות פחות נוחים לנו, החברה היא ציבורית ושקופה וניתן לראות את הרווחיות הלא גבוהה שלנו, אנחנו פה להסביר את הצד שלנו", אמר בן ענת שההכנסות של החברה שהוא עומד בראשה צמחו לכ-3.37 מיליארד שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר