הגיע מהר: סובארו פורסטר החדש

יבואנית סובארו החלה בשיווק הדור השישי של הפורסטר, אשר חולק מכלולים משותפים רבים עם הדור היוצא ומציע בעיקר עדכונים למראה החיצוני והפנימי ושדרוג האבזור והבטיחות. החל מ-205,900 שקל

שלושה חודשים בלבד לאחר שנחשף הדור החדש והשישי של סובארו פורסטר בלוס אנג’לס, מושק הדגם החדש בישראל ובארה”ב במקביל, המהווים את השווקים הראשונים בעולם אליהם מגיע הדור החדש.

עוד מ-wheel.co.il

הדמיון במראה לדור היוצא ששווק כאן בחמש וחצי שנים האחרונות לא מפתיע, בשל פיתוחו של הדגם החדש על פלטפורמת הדור היוצא ושימוש במכלולים מכאנים משותפים רבים, כאשר העיצוב מהווה אבולוציה של הדור היוצא עם הופעה מודרנית יותר בחזית, עדכונים קוסמטיים בצידי הרכב ועיצוב מחודש לחלקה האחורי של המכונית. גם הממדים נותרו כמעט זהים עם מרכב באורך של 4.65 מטרים, רוחב של 1.83 מטר, גובה 1.73 מטר ובסיס גלגלים שנותר ללא שינוי ונמתח על 267 ס”מ. יחד עם זאת, בניגוד לכמעט כל המתחרים בקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים, הפורסטר להציע יכולות שטח אמיתיות, עם הנעה כפולה כסטנדרט, מערכת X-MODE לשטח שתוצע ב-2 חבילות לבחירה, מרווח גחון של 22 ס”מ ועוד. גם סעיף השימושיות לא נפקד עם שלל תאי אחסון שימושיים בחלל הרכב ותא מטען בנפח של 779 ליטר, אך בתקן האמריקאי המודד את הנפח עד תקרת הרכב ולא עד קו החלון.

גם בתא הנוסעים אין מהפכה של ממש, אך בהתאם לתקופה האווירה טכנולוגית יותר וכוללת מסך מגע בולט בגודל של “11.6 כסטנדרט, עדכון לאיכות החומרים, חיפוי תקרה כהה שמיועד להסתיר שפשופים העלולים להגרם מהעמסה או פריקה של מטען, וגם קורות המכונית זכו לתכנון המבטיח שמשות גדולות ככל הניתן לטובת ראות מיטבית כלפי חוץ.

בדגם החדש בחרה היבואנית להתמקד ברמות גימור גבוהות מבעבר, כאשר גרסת הכניסה “פרמיום” מקבילה פחות או יותר לגרסת ה-“ספורט” של הדור היוצא, וכוללת אבזור נדיב עם מושבים קדמיים מחוממים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום גלגל הגה, חישוקי “17 קלים, מנופי העברת הילוכים מההגה, בלם יד חשמלי, קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה אלחוטי, ארבעה שקעי USB, תאורת ראשית בטכנולוגית LED, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית ועוד.

גם אבזור הבטיחות כולל את מערכת הבטיחות המקורית Eyesight מהדור הרביעי שלה, הכוללת שלל מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, התרעת עייפות הנהג, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוט’ גם ברוורס, החלפת אורות אוט’, 9 כריות אוויר ועוד.

צילומים: יצרן

הפורסטר החדש ישווק עם יחידת הכח המוכרת הכוללת מנוע בנזין 2.5 ליטר המפיק 180 כ”ס ו-24.6 קג”מ, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם 8 הילוכים והנעה כפולה כסטנדרט. התאוצה ל-100 קמ”ש עומדת על 9.4 שניות והמהירות המרבית על 204 קמ”ש, וצריכת הדלק עומדת על 12.5 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. אל אלו מצטרפים גם הבטחה לשדרוג נוחות הנסיעה והביצועים, בין השאר הודות לשלל שיפורים אווירודינמיים של המרכב וקשיחות פיתול גבוהה יותר ב-10% הודות לשימוש בטכניקות ריתוך והדבקה משופרות התורמות גם לחסכון במשקל.

עוד מאוברדרייב >>>

בסמלת היבואנית מדווחים על התייקרות של 3,000 שקל בלבד במחירי הדגם החדש, אך בשעה שאת הדגם היוצא יכולתם לרכוש החל מ-180,000 שקלים, מחיר הדגם החדש מתחיל כבר ב-205,900 שקלים ומגיע עד רבע מיליון שקל לגרסה המאובזרת ביותר, כאשר הסיבה לזינוק המשמעותי לכאורה במחיר נעוצה בהפסקת שיווקם של דגמי הבסיס המוזלים של הדגם, נתון העשוי לצערנו לפגוע משמעותית במכירות הדגם המוצלחות שהיו עד כה לפורסטר בארץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר