צילום: ברני ארדוב // ספיר ברמן (משמאל), בשבת במשחק ליגת העל. מבחן חשוב לכולם

"ברמן מדברת 'דוגרי' בלי יותר מדי פילטרים"

השופט שגיא ברמן יכריז מחר כי הוא נמצא בתהליך התאמה מגדרית • "כשהיא תשב מול המצלמה כולם יבינו במה מדובר", סיכמו בכירים באיגוד

בגיל 10 הגיע שגיא ברמן לאימונים במחלקת הנוער של  עירוני נשר. אייל ברקוביץ' הקים מחלקה חדשה וברמן, שהתגורר בקריות, חלם להיות שחקן בליגת העל. תחת  עיניו הבוחנות של "הקוסם" הוחלט להציב את הילד בעמדת הבלם מאחר שהיה גבוה יחסית לגילו. בנשר עוד האמינו שיש פוטנציאל, אבל הוא לא  התממש, וברמן הפסיק לשחק.

כמו לא מעט שחקנים שפורשים בגיל צעיר, ברמן פנה לשיפוט ועבר קורס מזורז בחיפה. את הכושר הגופני המצוין וההופעה המרשימה לקחו באיגוד השופטים בשתי ידיים. מהר מאוד עלה ברמן בסולם הליגות, עד שבשנה שעברה קיבל את הקידום המיוחל לשופט בליגת העל. עד כאן חלקו של שגיא ברמן.  כעת, בגיל  ,26 הוא עובר באופן רשמי  תהליך של התאמה מגדרית (טרנסג'נדר) ומעתה כל יחס אליו יהיה בלשון נקבה.

מכאן השם החדש הוא ספיר ברמן, ומחר היא תציג את עצמה באופן רשמי כשופטת הטרנסג'נדרית הראשונה בישראל. באיגוד השופטים הבהירו כי אין שום קשר בין החלטתה של ברמן לקידומה המקצועי, והיא תמשיך לשפוט בליגת העל ובליגה הלאומית.

ספיר ברמן, השבוע במשחק ליגת העל. "היא לא מסתירה כלום" // צילום: ברני ארדוב
ספיר ברמן, השבוע במשחק ליגת העל. "היא לא מסתירה כלום" // צילום: ברני ארדוב

"עכשיו, כשהיא בחוץ, יש לה ביטחון  גדול במה שעשתה", סיפר שופט בכיר  בליגת העל, "היא לא מסתירה כלום, מתגאה באיפור שלה, בשיער החדש שהיא מאריכה, גם בנושאים האינטימיים שופטים למדו לכבד אותה כי היא  עצמה נורא פתוחה ומדברת 'דוגרי' בלי יותר מדי פילטרים. אם משהו מפריע לה היא מייד אומרת, וזה משהו שכל מי  שכבר שפט איתה למד לקבל ולהבין".

באיגוד השופטים הבהירו לברמן כי אם תחווה אירועים לא נעימים כגון קללות מאוהדים במגרשים או דברים מן הסוג הזה, האיגוד יתמוך בכל מה  שתצטרך, כולל ההיבט הפסיכולוגי. עם זאת, ראשי האיגוד הופתעו לשמוע  לאחרונה כי ברמן "לא שמה על כלום", וכי אין מבחינתה הבדל בין קללות על רקע בחירתה לבין הקללות הרגילות שמופנות כלפי שופטים על בסיס קבוע.

"כשהיא תשב מול המצלמה כולם  יבינו במה מדובר", סיכמו בכירים באיגוד, וזה אכן צפוי להיות אחד הרגעים המעניינים בתולדות הכדורגל  הישראלי, וגם מבחן חשוב לכולם.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו