מחר: המלכה אליזבת בת 95

ימים ספורים לאחר שליוותה למנוחות את בעלה הנסיך פיליפ, המלכה תציין את יום הולדתה • כעת מתחילים דמדומי שלטונה של אליזבת, והנסיך צ'רלס בן ה-72 נערך לתפקיד המלך

המלכה אליזבת // צילום: אי.פי // המלכה אליזבת

בית המלוכה הבריטי נפרד רק בשבת האחרונה מהנסיך פיליפ שהובא למנוחות, וכעת מגיעה הדרמה החדשה בממלכה - יום ההולדת ה-95 של המלכה אליזבת שיצוין מחר (רביעי). לא ברור עדיין אם ייערך אירוע כלשהו לאור הנסיבות המצערות. 

צירוף האירועים הוא תזכורת לממלכה המאוחדת שכהונתה הארוכה של המלכה עומדת להסתיים. מותו של הנסיך פיליפ הצית ספקולציות סביב השאלה כמה זמן נותר לאליזבת בכס המלכות, איך המלוכה תיראה בעתיד והאם בכלל יש טעם במוסד המונרכי בעידן המודרני. 

צילום ארכיון: רויטרס

"המלכה מתקדמת לקראת דמדומי שלטונה ושלב חדש", הסבירה אנה ווייטלוק, מנכ"לית המרכז למחקר המונרכיה המודרנית באוניברסיטת לונדון. "עכשיו היא אלמנה, ונשאר לראות איך היא תגיב לזה", הוסיפה בשיחה עם סוכנות הידיעות AP. 

בעוד רוב המשקיפים אומרים שהמלכה לא תוותר על החובות הציבוריות שלה במסגרת תפקידה הרשמי, היא כבר העבירה חלק מהאחריות לנסיך צ'רלס, בנה בן ה-72, לאחר מות בעלה פיליפ.

הנסיך צ'ארלס ליד ארונו של הנסיך פיליפ // צילום: אי.פי
הנסיך צ'ארלס ליד ארונו של הנסיך פיליפ // צילום: אי.פי

תפקידו של הנסיך צ'רלס התרחב בהדרגתיות מאז שהמלכה החלה לוותר על טיסות ארוכות. כך למשל הוא מילא את מקומה בכנס רשמי בסרי לנקה ב-2013. 

"באופן סמלי, תהליך הירושה נמצא כבר בעיצומו", הסביר היסטוריון המתמחה בקורותיו של בית המלוכה הבריטי. בשיחה עם סוכנות הידיעות AP, הוא העריך שבריטניה הולכת לראות יותר את הנסיך צ'רלס בשנים הבאות, כך שהאזרחים יתחילו להתרגל לראות אותו בתפקידו החדש כמלך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר