המשטרה לא דאגה לתיעוד והנאשם זוכה

תושב אור יהודה הואשם בגניבת מכשיר סלולרי בקניון, ושוחרר כי המשטרה לא אספה את צילומי האבטחה • השופטת: "התנהלות חקירתית חמורה"

צילום אילוסטרציה: אי.פי //

תושב אור יהודה הואשם בגניבת טלפון סלולרי וזוכה השבוע, משום שהמשטרה לא אספה את צילומי האבטחה מהקניון שבו התבצעה לכאורה העבירה. כך, לא ניתן לאשש או להפריך את כתב האישום. השופטת אושרית הובר-היימן, מבית המשפט השלום ברחובות, נזפה במשטרה שלא לקחה את המצלמות וטענה למחדל חמור: "ניתן היה להשיג את החומרים בקלות, ולאשש או להפריך את גרסת הנאשם". 

המשטרה טענה כי לא היה צוות זירה שתפקידו לאסוף את המצלמות, אך השופטת ביטלה את הטענה וציינה: "גם קודם להקמת צוות זירה טכנית, היו במשטרת ישראל אנשים טכניים שביצעו פעולות של תפיסת מצלמות. זאת ועוד, בהיעדר הצילום עצמו, יכול וניתן היה אף להסתפק בדו"ח צפייה של שוטר, שהיה ניגש לחדר הבקרה וצופה בצילום ואף מתעדו באמצעות הטלפון הנייד שלו.

למחדל העיקרי מצטרפות טענת ההגנה, בדבר היעדר איתור עדים מהמקום וכן העובדה שלא נבדק התיק של המתלוננת, כדי לאמת או להפריך טענה שהטלפון לא יכול היה ליפול מהתא הסגור".

בכתב האישום שהוגש נגד תושב אור יהודה נכתב כי הגיע לקניון ובזמן שעלה במדרגות הנעות עמד מאחורי אישה, פתח את התא השמאלי בתיק הגב שלה וגנב את מכשיר הסלולרי שלה. באמצעות עורך הדין שירן ברגמן מהסנגוריה הציבורית כפר במיוחס לו, אך אישר שהיה בקניון. ברגמן טען למחדל חקירתי ואילו השופטת הסכימה עמו וזיכתה את הנאשם. 

בהכרעת הדין אמרה השופטת: "צילומי מצלמות האבטחה אלו הן ראיות שיכולה הייתה המאשימה, בנקל, לאסוף במסגרת החקירה ואחר לבחון האם אותן ראיות מחזקות את משקלן של הראיות הקיימות, או מחלישות אותן. המשטרה נמנעה מלעשות כן, זאת מבלי לתת הסבר המניח את הדעת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר