עדכוני גיימינג: GTA 6 יכלול שש ערים שונות

וגם: סוני מאשרת את השמועה הגורלית, המשחקים החינמיים החודשיים לפלייסטיישן ולאקסבוקס, והקאמבק של שני גיבורי גיימינג אהובים מימי הקווסטים הטובים

סאם ומקס חוזרים

פותחים מחדש את מועדון השפן והכלב. סאם מאקס, צמד השוטרים הפרוותיים מהקווסט המיתולוגי של לוקאסארטס מ-1993 והמשכוניו השונים (ידעתם שהם בכלל החלו את דרכם באייטיז, כגיבורי סדרת קומיקס?) חוזרים במשחק חדש! במציאות מדומה! Sam & Max: This Time It’s Virtual ייצא ביוני הקרוב למערכת האוקולוס קווסט (מערכת ה-VR של פייסבוק המבוססת על אנדרואיד), ובמועד מאוחר יותר גם למערכות מציאות מדומה אחרות כמו ה-PSVR של סוני ה-VIVE של HTC.

מדובר בהופעה הראשונה של השפן והכלב רודפי הצדק מזה יותר מעשור, אבל לרוע המזל - לפחות לדעתנו - הפעם לא מדובר במשחק הרפתקאות פרופר, אלא באוסף של מיני-משחקים ארקידיים ב-VR. החדשות היותר טובות? צוות הפיתוח של המשחק החדש כולל את סאם פרסל – יוצר הכותר המקורי – לצד כותבים ומאיירים אחרים שהיו שם בתחילת הדרך. ויש גם טריילר חדש.

ושהאחרון יכבה את האור

רשמית: סוני אכן תסגור את החנויות הדיגיטליות של הפלייסטיישן 3, ה-PSP וה-Vita בקיץ הקרוב, כשהשתיים הראשונות יפסיקו את פעילותן ב-2 ביולי והשלישית ב-27 באוגוסט. לאחר שהחנויות ייסגרו כבר לא יהיה ניתן לרכוש משחקים דיגיטליים לקונסולות הללו, אבל סוני מבטיחה שמי שרכש עבורן כותרים בעבר (כולל משחקים חינמיים למנויי PS Plus), יוכל להמשיך להוריד אותם דרך הקונסולה הרלוונטית שלהם, ללא צורך להיכנס לחנות - פשוט נכנסים לרשימת ההורדות בקונסולה והכל עדיין זמין.

ומה לגבי מכירת חיסול מטורפת לפני שסוגרים את הבסטה? אנחנו עדיין מחזיקים אצבעות שסוני תתעשת ותלך על זה כמחווה למעריצים, כי באמת אין סיבה שלא.   

טעמי החודש

סוני ומיקרוסופט הכריזו על משחקי אפריל למנויי שירותי PS Plus ו-Games With Gold בהתאמה, וזה מה שיש להן להציע:

סוני, לטעמנו, מנצחת גם החודש עם שלושה משחקים לא רעים בכלל לפלייסטיישן 4 ו-5. גולת הכותרת היא משחק הפלטפורמות-הרפתקאות החדש Oddworld: Soulstorm לפלייסטיישן 5 (יש אותו גם ל-4, אבל מנויי השירות יוכלו להוריד אותו רק לקונסולה החדשה). מדובר בפרק האחרון, לבינתיים, בסדרת Oddworld האהובה, שהחלה את דרכה ב-1997, שהוא גם מעין רימייק ל-Abe’s Exodus, הכותר השני בסדרה מ-1998. המשחק השני הוא Days Gone, הבלוקבסטר הבלעדי לפלייסטיישן 4 מ-2019.

הוא אמנם לא קיבל ביקורות מעולות כמו Horizon: Zero Dawn ו-Ghost of Tsushima הדומים, אבל עדיין חובה לשחק בו אם אתם בעניין של משחקי הרפתקאות בעולם פתוח... וזומבים. ואם כבר הזכרנו זומבים, המשחק השלישי הוא Zombie Army 4 שהושק לפני כשנה לכל הקונסולות ולמחשב וקיבל ביקורות סבירות. זהו ספינאוף של סדרת Sniper Elite הראויה - משחק יריות מגוף שלישי,  רק שהפעם הנאצים הם גם זומבים והאקשן מהיר יותר. שמח. כל משחקי הפלייסטיישן יהיו זמינים להורדה החל מ-6 באפריל.

Oddworld
Oddworld

המצב באקסבוקס קצת פחות מרשים, בלשון המעטה, אבל מיקרוסופט מציעה החודש משחק אחד יותר מסוני. קודם כל יש לנו את Vikings: Wolves of Midgard - משחק אקשן-תפקידים מ-2017 בסגנון דיאבלו, שמבוסס על המיתולוגיה הנורדית וקיבל ביקורות בינוניות. הכותר השני, Dark Void, הוא משחק אקשן סימפטי מ-2010 שהיינו ממליצים עליו בחום לפני עשר שנים, כשהיה לנו אקסבוקס 360. שני המשחקים הראשונים ניתנים להורדה כבר עכשיו.

ב-16 באפריל תוכלו להוסיף לאוסף שלכם את משחק מרוצי המשאיות Truck Racing Championship מ-2019, שלא זכה ליותר מדי חשיפה אבל קיבל ביקורות טובות למדי ומתאים למי שאוהב, ובכן, מרוצי משאיות. הכותר הרביעי, שיהיה זמין אף הוא ב-16 באפריל, הוא משחק היריות Hard Corps: Uprising  מ-2011 – ספינאוף מוצלח לסדרת קונטרה המיתולוגית שקיבל ביקורות מעולות... לפני עשר שנים. מה נסגר?

חגיגה בכיס

שמעתם על קונסולת ה-Analogue Pocket? היא די מרשימה, במיוחד אם אתם בעניין של רטרו גיימינג. מדובר בפטנט מסקרן דמוי גיים בוי שהוכרז בסוף 2019 אבל עדיין לא יצא לשוק. הרעיון הכללי: מכשיר "הכול כלול" שמריץ משחקים שפותחו עבור לא מעט קונסולות ניידות עתיקות, בראשון שלוש גרסאות הגיימבוי הראשונות, שהקלטות שלהן יעבדו על האנלוג פוקט ללא צורך במתאם.

Analogue Pocket
Analogue Pocket

בנוסף לגיימבוי, גם משחקי הסגה גיים גיר, הניאו ג'יאו פוקט קולור והאטארי לינקס יעבדו על האנלוג פוקט -  אבל הקלטות שלהן כן יזדקקו למתאמים. במילים אחרות, לא מדובר באמולטור שמריץ רומים (עותק דיגיטלי של הקלטת), אלא במכשיר שבאמת מפעיל את הקלטות המקוריות של הקונסולות. פיצ'רים נוספים כוללים חיבורי USB ו-HDMI, תמיכה בבלותות' וחריץ לכרטיס זיכרון.

מרשים כבר אמרנו? אז יש גם חדשות רעות: האנלוג פוקט היתה אמורה להיות זמינה כבר במאי הקרוב תמורת מחיר סביר של 199 דולר, אולם המחסור ברכיבי ייצור (קורונה וזה) אילץ את המפתחים לדחות אותה במספר חודשים, וכרגע מדברים על אוקטובר כמועד השקה ריאלי. אבל לא נורא, כי ככל שמחכים יותר - המשחקים נהיים יותר רטרו. או משהו כזה.

עוד שמועות על GTA 6

לפי דיווח חדש, המשחק הבא בסדרת GTA צפוי להיות הגדול ביותר בהיסטוריה, וככל הנראה ישלב מפה גדולה בהרבה מהמשחק החמישי בסדרה ומכל מה שהכרנו במשחקים הקודמים, עם 6 ערים שונות. כמו כן, המשחק עשוי לכלול גם את המפה של המשחק הנוכחי – Grand Theft Auto 5. מתי אנחנו צפויים לראות בחנויות? אם נתייחס להדלפות קומדות, זה עשוי לקראות רק בשנת 2023.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו