זהירות! הודעת סחיטה במייל: "פרצתי לך למחשב והקלטתי אותך מענג את עצמך"

ישראלים רבים קיבלו לאחרונה הודעה שבה נטען כי מכשירם נפרץ – ושכדאי להם לשלם כופר אם הם לא רוצים שסרטונים אינטימיים שלהם יישלחו לחברים • חברת אבטחת המידע ESET: "ממליצים להתעלם, למחוק את ההודעות ובטח שלא לשלם את הסכום אותו מבקשים"

צילום: Getty Images

"שלם לי 1,650 יורו כדי שאמחק את הסרטונים המלוכלכים שלך": תארו לכם מצב שבו אתם נכנסים לתיבת המייל שלכם ורואים הודעה שמודיעה לכם - פרצנו לכם למחשב, צילמנו אתכם צופים בסרטי פורנו ומענגים את עצמכם - ונשלח בלחיצת כפתור לכל לאנשי הקשר שלכם סרטונים, אלא אם תשלמו כופר. זה בדיוק מה שקורה לאחרונה לישראלים רבים.

"אני חייב לבשר לך חדשות רעות, לפני כמה חודשים השגתי גישה למכשירים שלך. גיליתי שאתה באמת אוהב לבקר באתרי פורנו ולצפות בסרטונים מדליקים, בזמן שאתה חווה הנאה אדירה", נכתב בהודעה. "אם יש לך ספקות, עם כמה קליקים של העכבר שלי אני יכול לשתף את כל הסרטונים שלך בקרב החברים, העמיתים וקרובי המשפחה שלך".

ההודעה שקיבלו ישראלים (צילום מסך)
ההודעה שקיבלו ישראלים (צילום מסך)

התופעה, המכונה Sextortion – איום על אדם או קבוצה להפיץ תוכן מיני הקשור אליו, מתוך כוונה לסחיטה כספית או טובה אחרת, אינה חדשה, ומיילים מהסוג הזה הופצו לא מעט בעבר. בפועל אין באמת סיבה לדאגה מאחר ומדובר בשיטת מצליח שלמרבה הצער עובדת. המכשיר כפי שהתוקף טוען, לא באמת נפרץ ואין לאף אחד סרטון שמתעד אתכם.

"אחת לתקופה ניתן לראות גל של הודעות מהסוג הזה", מספרים בחברת אבטחת המידע ESET. "מבחינת התוקפים, גם אם נמען אחד בלבד בחר לשלם את תשלום הכופר, מדובר בפעולה משתלמת, כך שסביר להניח שהם יעשו זאת שוב בעתיד, עם רשימות נוספות של קורבנות פוטנציאליים".

מה ניתן לעשות? "אנו ממליצים להתעלם מהודעות מהסוג הזה, למחוק אותן ובטח שלא לשלם את הסכום אותו מבקשים. קיימים מקרים בהם התוקף מאחורי המזימה מצרף למייל שלכם גם את הסיסמה שלכם או סיסמה בה השתמשתם בעבר במטרה להלחיץ אתכם", הסבירו ב-ESET. "את הסיסמה הזו הם ככל הנראה השיגו באמצעות מאגרי מידע שכבר דלפו בעבר, והם משתמשים בזה על מנת להלחיץ אתכם – זו תזכורת חשובה לרענן סיסמאות אחת לתקופה וגם לא להשתמש באותה הסיסמה לכמה שירותים שונים".

יש לכם שאלות לכתב? מוזמנים לפנות אליו באמצעות חשבון האינסטגרם שלו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר